norpheus Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 En kamerat ev meg kjøpte seg en pc' vi satte den sammen, og skrudde på. Helt død. Sendte inn HK Som var et Abti KX7-333. Nå surrer vifter og alt som vanlig. Men den starter ikke. Prosessoren og 3d-kortet (som er et MSI Gf4 ti4200 128DDR) er testet i en annen maskin. Det funka. Alt surrer og går, men det funker **** ikke!! Alt er sjekket og dobbeltsjekket. Det kommer helle rikke noe pipelyd eller noe heller. Har tatt ut RAM flere ganger, og prøvd med annen CPU og annet 3d-kort. Ingentin funker!! Kan noen hjelpe meg her? evt komme med nyttige tips om hva som kan gjøres?? Litt HW: Abit KX7-333 Hovedkort Socket A (DDR) MSI AGP GeForce4 Ti4200 128MB DDR DVI WD 7200RPM 120giga AMB Athlon XP 1900+ Lenke til kommentar
Templar Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Hjelper sikkert ikke men man glemmer oft denne.. Flash CMOSen til at være sikker at kortet har defaults. Hilsen, Lenke til kommentar
eiga Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 TIPS 1: Hva med å prøve med en annen PSU? Nærliggende å tro att det er PSU som er ustabil(Hva er vel odds på at 2 HK er defekte/DOD fra leverandør?). Viftene kan spinne(og led lyse) selv om PSU har for lav spenning til å starte HK. Dersom HK har en grønn liten led som skal lyse ved drift(og denne ikke lyser ved start), er det vel heller ingen tvil om årsaken til problemet. TIPS 2: Resett av BIOS kan noen ganger hjelpe.. TIPS 3: Abit KX7-333 ser i navnet ut til å støtte XP utgaven, men gjør den det(sjekk opp hvilken revisjon av HK og støtte for CPU). Evt BIOS-update med annen CPU installert. TIPS 4: Sove på problemet.... Lenke til kommentar
Templar Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 hei.. Ja.. enig med den som snakkte om PSUen. Hadde lignene problem med 200W PSU og Duron.. alt slå seg på og viftene surrede men ingen post. Hilsen, Lenke til kommentar
LIA Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Ikke stol 100% på at fordi om du har byttet HK så er det nye i orden... Har hatt noen dårlige erfaringer med sånt! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Det er ikke CPU'en. Har testa med en T-bird 1200mhz. Skal sjekke det der med PSU kansje deter noe der.. Har resatt BOISEN og sånt. Eneste jeg ikke har prøvd er annen RAM.. Kjenner ingen som har DDR-Ram så dette blir nok litt vanskelig.. Takker for alle svar.. Kom gjerne med flere tips! Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Du har vel prøvd å starte maskinen med KUN hovedkort, ram, cpu og grafikkort? Napp ut ALT annet. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 13:36, Signatur skrev:Du har vel prøvd å starte maskinen med KUN hovedkort, ram, cpu og grafikkort?Napp ut ALT annet. Har prøvd det også.. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 13:36, Signatur skrev:Du har vel prøvd å starte maskinen med KUN hovedkort, ram, cpu og grafikkort?Napp ut ALT annet. Har prøvd det også.. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 16:38, Vidder skrev:Hva med annen PSU? Prøvd det også.. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 hmm. nå piper den ja!! Løsna på HK sklruene.. Skal ned å se på det nå. Poser med detaljert i kveld. Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 heheh, og vi venter i spenning... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Ja, da funka det da. Løsna på en skrue, og alle problemene var borte.. Merksnodig.. Lenke til kommentar
klo Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 og jeg som akkurat skulle til å si at du måtte løsne litt på skruene... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 23:24, klo skrev:og jeg som akkurat skulle til å si at du måtte løsne litt på skruene... seriøst? Hvis du ikke kødder, gidder du å si hvorfor dette funka? Lenke til kommentar
Exlex Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg hadde omtrent samme "feilen" på et Abit kort jeg hadde tidligere, men da kunne jeg ikke skru kortene i PCI/ISA-slotene for hardt fast for da var PCen død når jeg prøvde å starte den.... Sykt... Exlex Lenke til kommentar
eiga Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 23:19, norpheus skrev:Ja, da funka det da. Løsna på en skrue, og alle problemene var borte.. Merksnodig.. Dersom dette var problemet kan det hende at det er en jordingsfeil i kabinettet ditt. Bruker du jordet kontakt til kabinettet? Dersom strømmen går om du prøver å bruke en jordet konntakt, er kabinettet livsfarlig å bruke. Dette er en seriøs advarsel!!!!! Lenke til kommentar
PKA Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 23:19, norpheus skrev:Ja, da funka det da. Løsna på en skrue, og alle problemene var borte.. Merksnodig.. Nermere bestemt....hvilken skrue?????? Har et KR7A-RAID som plutselig etter flere måneders bruk begynte på dette viset. Har nå "kokt ned" til at jeg har (hadde) fysisk feil på BIOS-brikka (den kunne programmeres opp igjen, men "glemte" gjerne alt om hvordan maskinen skulle boote :sad: , og muligens RAM'en (TwinMOS 256MB m/ Samsung minnemoduler). Har ikke noen andre å teste med, men får feilmelding på RAM'en dersom jeg setter opp hastigheten til 133MHz....... :sad: (Går til overmål feilfritt på 100MHz!) Er usikker på hva som har knekt BIOS'en (100 % sikker på at det ikke er virus), og det er feil på selve brikka! Har erstattet BIOS'en , og denne virker stabil nå, men jeg har fortsatt problemer med RAM'en! Gode ideer mottas med takk..... -PKA- Lenke til kommentar
boza Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Har lignendes problem med et Abit HK som jeg driver å skrur opp nå, maskina vill ikke slå seg på, eller så begynner viftene og spinne men svart skjerm, og så etter ørten ganger med å slå av PSU'n så fyrer'n plutselig. har det noe å si med PCI plassene å gjøre altså`? ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå