Gå til innhold

WOW vs. Everquest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den helt store fordelen med å gå for WoW er jo PvP. Det faktum at EQ2 ikke har PvP gjør det veldig ensformig i lengden. Grafikken i EQ er dødsbra. Bortimot det beste jeg har sett på MMORPG, men det er også veldig veldig tungt å drive, egentlig i likhet med WoW, hvor du bør minst ha 1 G med RAM for å overleve en tur til Ironforge eller Orgrimmar, eller for å delta i større raid.

 

Spillet for lettvektere er Guild Wars, dette har bra grafikk, og solid PvP, dog veldig dårlig PvE, noe du FORT går lei av ettersom levelcapen er på 20

 

Men GW var ikke et av valgene.

 

Hadde jeg vert deg ville jeg tatt WoW fordi du kan da ta en pause fra grinding og questing og ta deg en tur på battleground og sloss mot andre spillere og prøve å kjempe deg inn på honorlisten på WoW sine hjemmesider, eller gå på raid med guildet ditt for å prøve å ta kontroll over byer eller outposts av den motsatte faction. Men du må nok sette deg til ro med litt mindre grafisk nytelse enn du ville med EQ2.

 

Og hvis det har noe å si så har WoW den største fanbasen av alle de 3 store MMORPG'ene som er nå.

Lenke til kommentar

Spiller for øyeblikket WoW, men har spilt EQ2 siden lansering. Personlig har jeg hatt mest morro med EQ2, men begge spillene er fantastiske. Synes spillene på mange måter er like (bortsett fra grafikken, får en følelse av å se på teletubbies når jeg spiller WoW enkelte ganger :p ). Den største forskjellen er vel egentlig at WoW er utrolig simpelt og enkelt i forhold til EQ2. Alt i fra måten quests er lagt opp til "crafting" systemet, til hastigheten man går opp i lvl.

EQ2 har forøvrig PvP nå.

Alt går så fort i WoW, for fort etter min smak, men det er smak og behag det. Uansett, begge spillene er fulle av fantastiske opplevelser, så uansett hva du velger blir du nok fornøyd.

 

Mange som utaler seg om WoW her: http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/setView...ings/gameID/15/

 

Og om EQ2 her: http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/gameId/2

 

Edit: En annen stor forskjell er at det er utrolig mange unger som spiller WoW. EQ2 har en mer "moden" community, noe man ofte merker på tilfeldige grupper hvor det er fjortiss eksperter med som er best, kan alt og som alltid har rett :p

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

litt off topic:

 

Skjønner ikke at folk sier grafikken i wow er dårlig. Ok, polly antalle og slikt er lavt, og det har litt toony følelse. Men alt er så gjennomført designa. De forskjellige stedene i verden er bra designa. Syntes en del andre MMORPG spill som skal ha bedre grafikk ofte får store åpene tomme områder grunnet ver modell har så stort antall polly antall at de ikke kan ha så mange tett i tett. Når du går inn i en inni wow ser du det er egentlig mange detaljer rundt. Og flatene er sjelden vinkelrette på verandre heller, noe som får det til og se fett ut. Jeg syntes den grafiske stilen i wow er sikkeig gjennomført enda polly antallet er mindre her en i andre spill.

Men jeg kunne ønska folka kanskje hadde hakke flere pollygoner slik at de kunne vert litt mer detaljert, men ellers syntes jeg det er bra.

Lenke til kommentar

Everquest 2 hadde jeg valgt. Her kan man faktisk lage en character som ser ut og er annerledes en enn annen character som er samme rase og class. Vil nesten si jeg hater wow sin måte og velge utseende på, det er SÅ få muligheter. Men det har vel ikke så mye og si, vel, for meg er det, det er greit at du ikke er dønn lik hver 10person du møter.

 

Grafikken kan diskuteres, men syns at grafikken i eq2 er mer behagelig, kulere og mye penere. Wow sin er "barnslig" og kjedelig, men den er ikke dårlig, men eq2 sin er mye enklere og like :)

 

Pvp'en er og blir nok mye bedre i wow. Community...wow har et sterkt preg av cs miljø, som du kanskje veit, og proppa av stor kjefta unger. Du treffer nok veldig få slike i eq2.

 

Og eq2 har hobbiter, noe som gir et vanvittigt pluss, for MIN del :)

 

Bare et par tanker angående disse spilla. Liker egentligt begge veldig godt :)

Lenke til kommentar

Grafikken kan diskuteres, men syns at grafikken i eq2 er mer behagelig, kulere og mye penere. Wow sin er "barnslig" og kjedelig, men den er ikke dårlig, men eq2 sin er mye enklere og like :)

 

 

 

Jeg vil nå heller si det omvendte, Eq2 sin grafikk er mer "Crisp" og har forsøkt på "fotorealisme".

WoW derimot har en behagelig, stemningsfull grafikk. Eq2 grafikken er kjedelig og "Standard", i forhold til all stil og sjarm som WoW tilbyr.

Det er nå min mening iallefall.

Lenke til kommentar

Everquest 2 byr på massevis av quests, instances og encounters, spillet er enormt stort og bare siden utgivelsen har det blitt lagt til over 1500 nye quests og over 400 nye spells/abilities. Det blir lagt ut oppdateringer og fixes nærmest hver dag, supporten er ypperlig. Det blir også gitt ut minst 1 stor oppdatering hver måned som legger til massevis av nytt content.

 

Everquest 2 er dog ikke for deg som er utoldmodig eller liker fjortisser som driver l33t-speak og hyl-skriker rundt om, Everquest 2 tar mye tid, men dette ser jeg bare på som en positiv ting, man må virklig jobbe for å få ting til å skje, men ingenting er bedre enn å sitte med våpen du har fått fra et quest som tok deg flere uker å fullføre :)

 

Det er foresten tullball at det ikke er PvP i Everquest 2 ,dette ble lagt til for ikke sålenge siden og skal bygges ut enda mer enn det allerede er, det blir City mot City PvP snart også :)

 

 

Edit:

Kan legge ved et bilde for å vise noe av EQ2 grafikken, dette er tatt fra brygga i et av newbie områdene med utsikt for byen Qeynos på natta :)

 

Edit 2:

Ser også at Crockett påstår at WoW er det største MMORPG, det er heller ikke sant da Raganarok Online er mange ganger større (Siste nummer jeg så var 27mill subscribers).

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg spiller for øyblikket eq2, og har gjort det i godt over 4 måneder! Det er et veldig stort spill hvor du alltid kan finne på noe. Jeg spiller på en europeisk server som heter splitpaw, og der er det et veldig godt miljø. Alle hjelper hverandre, og er "voksne" i utalemåte. Jeg har hatt det fryktelig mye gøy med noen svensker jeg traff der inne, og har fått med meg mye av "historiene" eller Lore fra spillet gjennom masse quest osv.

 

Spillet bygger veldig på samhold føler jeg. Guilden er veldig sammensveiset fordi du kommer garantert til å trenge hjelp, og da er det på sin plass å tilby hjelp også.

 

Jeg synes det ble litt vel mye PvP is WoW for min del, og det synes alle kompisene mine som spillte WoW før også ( kan forøvrig si at de også skiftet til EQ2). Så jeg liker opplegget med PvP i eq2. Der kommer det til å komme dedikerte servere hvor det kommer til å bli fri PvP. Slik som det er nå er det bare på areaen eller i dueller det er PvP, slik at du slipper å irritere deg grønn av at noen dreper deg mens du F.eks har campet en mob i timesvis for at en tulling skal komme og drepe deg og ta killet! Lite gøy.

 

Grafikken liker jeg personlig mye bedre i Eq2 enn i WoW. Men det er bare smak og behag. Veldig vanskelig å si om hva som er best, men jeg liker som sagt den i eq2 bedre pga, den ser "flottere" ut og litt mer "magisk" når du kaster en spell f.eks.

 

Men noe av det morsomste må være Heritage Questene som er kjempe quests, og som du må ha en gruppe for å klare å gjøre! Kjempemorsomt nårdu endelig blir ferdig med et HQ!

 

Kort og godt, så ville jeg ah valgt EQ2 framfor WoW. Og med tanke på at jeg har prøvd begge, føler jeg at jeg kan utale meg litt om dette. Jeg spillte og EQ1 noen år tilbake, og føler at SoE har fått god erfaring fra det spillet som de har tatt med seg, og fått til å virke. Kundestøtten er også fantastisk som nevnt tidligere i en Post.

 

Koz og klemz

Dirtydee level 50 Conjurer og level 50 weaponsmith

 

Legger forøvrig ved et bilde av en level 55 epiq drage Vox, som er litt morsom!

Og meg og min pet når jeg dinger 20 som weaponsmith

post-33216-1130709022_thumb.jpg

post-33216-1130709337_thumb.jpg

Endret av Klinkekulen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...