Gå til innhold

Shg 8600 erfaringer

Anbefalte innlegg

Hey!

Har nå brukt min shg 8600 i 2 uker.

Har bare opplevd at den har kliket en gang, men det er vel ganske normalt at datamskiner kan klikke iblant. Jeg velger ivertfall å skylde på microsoft :p

Ellers så er maskinen helt super. Ytelsen er toppers.... Skjermen er god, og du får mye for pengene. ( 2 gig med ram, 2.0 ghz sonoma, geforce 6600 go, 100 gig harddisk) Kostet 14000 lapper da jeg kjøpte den. Nå koster den under 13000 :(

Det mest negative med den er vel baterikapasiteten. Den varer maks 2 timer med 6 cellern. Tenkte derfor å invisteri i et 9 cellers, så får jeg ivertfall en time ekstra batterilevetid

Ladetiden er også meget dårlig. Å lade opp batteriet tar lang tid. Faktisk 7-8 timer. D kan bli vell lenge.

Tastaturet har også en tendens til å lage meker på skjermen, når man lukker laptoppen. Men de synes bare når skjermen ikke er på, så d gjør ingen ting....

Håper d hjelper til dere som har tenkt på shg 8600....

Jeg vil ivertfall anbefale den på det sterkeste.... :thumbup:

Endret av fvgjonari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett så er jo tastaturet stort sett lik, en hvilken som helst annen bærbar :roll:

Du er på bærtur eller ikke har peiling er vel det rette ordet :roll:

Det kan være Megaforskjell på tastatur på bærbare, og dette er nok noe av det dummeste svaret jeg har lest på dette forumet.. :cry:

litt unødig latterliggjøring av svaret kanskje? Har selv vært borti svært mange forskjellige bærbare og generelt er tastaturoppsettet ganske likt, snakk om noen få taster som bytter plass mellom produsenter samt at noen har hurtigknapper, men jevnt over er ikke forskjellene akkurat store (nå mener jeg mellom segmentene, eks vil ofte 12-13 tommere ha andre løsninger enn 14-15 tommere.)

Lenke til kommentar

litt unødig latterliggjøring av svaret kanskje?

Snakker vi oppsett så er jeg enig(dette sier seg selv), men følelse og kvalitet er det store forskjeller på, og jeg er rimlig sikker på at det var det han lurte på...

Ja, det kan jeg skrve under på, er lei av bærbare med tastatur f.eks som gir etter når du skriver på det, forhåpentligvis gjelder ikke dette denne modellen :)

Lenke til kommentar
Ja, det kan jeg skrve under på, er lei av bærbare med tastatur f.eks som gir etter når du skriver på det

Akkurat!! Da er vi enige her, for det er stor forskjell, og bygge pc-er barone osv er gjerne de med dårlige tastatur (egne erfaringer)

Redd Shg maskinene havner i denne gruppen..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

"jada-jada"

D spørs selvsagt hva du legger i begrepet "megaforskjell". Ser du f.eks på tastens posisjoner, så er jo det forsåvidt en forskjell. Trykkfølsomheten er stort sett lik på de fleste, ivertfall av de nye bærbare maskinene.

Som sagt når maskinen er så billig som den er. Så får du vel kanskje ikke d som oser av kvalitet.

Men tastaturet fungere helt greit for meg! Ivertfall i skolesammenheng

Men uansett hvordan du vrir og vrenger på d, så er det jo mye bedere å bruke et ekstærnt tastatur (slik som stasjonære pcer har).

Håper du bare er litt umoden, som svarer slikt på innlegg i forumet...? Da har du iverfall håp... :ermm:

Endret av fvgjonari
Lenke til kommentar
"jada-jada"

D spørs selvsagt hva du legger i begrepet "megaforskjell". Ser du f.eks på tastens posisjoner, så er jo det forsåvidt en forskjell. Trykkfølsomheten er stort sett lik på de fleste, ivertfall av de nye bærbare maskinene.

Som sagt når maskinen er så billig som den er. Så får du vel kanskje ikke d som oser av kvalitet.

Men tastaturet fungere helt greit for meg! Ivertfall i skolesammenheng

Men uansett hvordan du vrir og vrenger på d, så er det jo mye bedere å bruke et ekstærnt tastatur (slik som stasjonære pcer har).

Håper du bare er litt umoden, som svarer slikt på innlegg i forumet...? Da har du iverfall håp... :ermm:

Jeg er ikke umoden men svarer fra egen og lang erfaring med bærbare maskiner.

Jeg har hatt 4 forskjellige maskiner personlig bare i 2005, og kalt meg før på dette forumet for en (bærbarnarkoman)

Jeg har nok hatt 20 forskjellige maskiner de siste 5 årene..

Jeg vil si min erfaring er vesenlig i dette spørsmålet, og JO!! det er Megaforskjell på tastatur på bærbare.

Hvorfor tror du alle tespanel legger vekt på hvordan tastaturet er på en maskin?? Jo grunnet det er levert mange med dårlig kvalitet, og dette er vesentlig for mange av oss...

Din konklusjon er eksternt tastatur :roll: maskinen blir ikke særlig portabel lenger da vel...

Hvem som er umoden her skal jeg ikke gå inn på, men dine svar tyder på du har liten erfaring med bærbare...

Lykke til

Hilsen

Umoden!!

Lenke til kommentar

"Jada-jada"

Hehe... :!:

Du har sikkert mer peiling en meg på bærbare.

Tenkte bare det var viktig å være sakelig på et forum, istedenfor å kritisere....

Hint: (merk dummeste)

"Du er på bærtur eller ikke har peiling er vel det rette ordet

Det kan være Megaforskjell på tastatur på bærbare, og dette er nok noe av det dummeste svaret jeg har lest på dette forumet.."

Vist du skjønner.... ;)

Men du får jo uansett ha en fin dag :yes:

Lenke til kommentar

Uansett, for å avbryte krangelen så må jeg si meg enig med Jada-jada sine mistanker. SHG sitt tastatur på min bærbare SHG 8000 (nå sendt inn igjen) var ikke spesielt godt. Jeg går i pc klasse og mange der syntes jeg hadde mye bedre tastatur enn det jeg har. Da mener jeg følelese og kvalitet. Sitter nå og skriver på et Logitech UltraX tastatur - et helt annet univers vil jeg tørre å påstå.

Mvh SS

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Men du får jo uansett ha en fin dag  :yes:

Man må tåle kritikk når man feilinfomerer eller skriver håpløse svar...

ha en fin dag ;)

Greit nok med kritikk, men måten man uttrykker det på er ofte avgjørende, det går an å si at, "her tar du nok feil" og begrunne det istedet for å latterliggjøre trådstarter. Sånt får ofte debatter til å synke ned på et lavt nivå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...