Zyko Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Heisann! Som emnetittelen sier skal jeg til innskaffelse av ny PC. Den skal være beregnet helst til spilling, men selvfølgelig også funke på andre punkter også. Kjøper PC'en uten skjerm, for dette kommer jeg tilbake til en annen gang... Budsjettet er satt til 10000kr +/- u/skjerm. PS: Vet jeg har lagd en annen tråd om akkurat dette, men den er gammel. Tok rådet til en grei hw.no bruker og utsatte PC innkjøpet til nå, altså høsten... Her er mitt forslag: KABINETT Cooler Master Centurion 530 Sort PSU Hiper Type-R strømforsyning 580W Blå RAM OCZ 1024MB Gold Series Gamer eXtreme Ed. HOVEDKORT MSI K8N SLI Platinum nForce4 S939 CPU AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED HARDDISK Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM GPU POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail DVD-BRENNER NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern PRIS: 10370 kr Noen forandringer som bør gjøres? Er mest usikker på RAM, PSU og kabinettet.. Takker for all hjelp EDIT: Tok å skiftet kabinett til dette. Endret 11. oktober 2005 av Zyko Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 det der ser helt strøkent ut, akkurat sånn hadde jeg satt det opp selv til den prisen. jeg hadde nok kanksje valgt et annet kabinett, men det går mest på smak og behag Lenke til kommentar
drugis Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) kanskje ein litt dårligere pakning med ram og heller gått opp til 3700+? eller berre beholde den ramen og plusse på Endret 10. oktober 2005 av drugis Lenke til kommentar
Grith Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Kjøp Hiper 580w PSU til 695 hos Netshop i stedet for den bZerken! Ellers så ser det meget bra ut! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg hadde valgt Asus A8N-SLI Premium, Athlon 64 3200+ og BenQ DW1640. Kabinett får være smak og behag, og strømforsyningen er grei. Resten ser ok ut. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 tilbudet på hiperen er gått ut. bzerken er grei nok i forhold til prisen. SLi premium kortet er et bra valg ja, men det koster jo deretter også. Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 kanskje ein litt dårligere pakning med ram og heller gått opp til 3700+? eller berre beholde den ramen og plusse på Vet ikke helt jeg, har tenkt på det. Men hvilke RAM skulle jeg valgt da? Vil helst ha noe kvalitets greier som takler det meste innenfor spill... Men nei, kan nok ikke skvise budsjettet så mye mer.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 tilbudet på hiperen er gått ut. bzerken er grei nok i forhold til prisen. Den blå Hiperen koster fortsatt 695 kr. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 rammen er god den, amd systemer liker ram med rask timing. istede for å kjøpe en raskere cpu, så kan du bare klokke den litt vettu Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 tilbudet på hiperen er gått ut. bzerken er grei nok i forhold til prisen. Den blå Hiperen koster fortsatt 695 kr. Tok og skiftet PSU'en siden Hiperen var på tilbud... Dette er vel et bedre valg? Gamle PSU'en... Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hiper skal være bra..Liker også at den har avtagbare kabler...Så slipper du alle de du kommer til å få til overs... Lenke til kommentar
Grith Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hiperen er et bra valg ja! Syns oppsettet ser bedre og bedre ut nå! Men du kan jo handle kabinettet fra Netshop også, nå som alle de andre delene blir kjøpt der? Noen fine kabinetter du kan se på: Cooler Master Centurion 530 Sort Thermaltake Soprano Sort Lian-Li PC-50 Miditower Aluminium Antec Super LanBoy u/PSU Aluminium Sølv osv. Bare så du sparer litt fraktutgifter! Ellers så kan du vurdere et annet hovedkort. Kanskje uten SLI også ettersom du kanskje ikke behøver dette? Er ingen ekspert på hovedkort selv så skal la være å komme med noen anbefalling. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 hiperen er en del bedre enn bzerken ja. jeg er veldig fornøyd med min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå