Gå til innhold

hk starter ikke......

sulliken

Anbefalte innlegg

har akkurat satt sammen en maskin og får ikke startet den, når jeg setter i 12v kontakten til atx skjer det ikke noe, tar jeg den ut så går vifta til cpuen, kan det være strømforsyningen eller er det noe annet som er feil ??

Fikk ikke satt inn en at ekspansjonsskruene i kabinettet, kan det ha noe å si ?

på forhånd takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så lenge du bare monterte ekspansjonskruene der det er meninga at de skal stå i forhold til skruehulla i hovedkortet, og det ikke er noe av metal som har kontakt med hovedkortet uten der skruehulla er så er det ikke så farlig at du mangler en sånn skrue.

men du må nok plugge i en 4 pin strømkontakt også i hk. den ser akkurat ut som den med 24/20 pinner.

ja og så bør du liste hva du har av utstyr, da er det lettere å hjelpe.'

edit: velkommen til forumet

btw, du er helt sikker på at du har kobla alt rett??

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

jepp, har bygd endel maskiner etterhvert men dette har jeg ikke vært med på....

Hk er Asrock wm800, cpu: sempron 2600. twinmos 512mb pc 2700 og et ati radeon 128 skjermkort.

Det som er litt merkelig er at det ikke er antydning til lyd i strømtilførselen, og det virker ikke som om det kommer strøm til hk eller harddisk......

Når jeg tar ut 12v atx kabelen så starter vifta til cpuen, men når den står i er det ikke noe reaksjon i det hele tatt......

Lenke til kommentar

det er nok mulig, åssen psu er det?

og bare så du vet det, en sokkel 754 cpu kjører på 200mhz fsb, og derfor vil rammen du kjøpte være for treig for cpuen, og dermed vil ikke systemet boote. du skulle kjøpt minst pc3200 (ddr400) pc2700 kjører nemlig max 166mhz (effektivt 333, 166*2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...