Gå til innhold

Maskina finner ikke disken(e)(S-ATA)Hva må gjøres?

FuglFøniks

Anbefalte innlegg

For å gjøre en veldig lang historie kort:

Etter tre måneders surr med Netshop, har jeg omsider fått en fungerende PSU samt nytt fungerende hovedkort i erstatning for det den gamle PSU'en fra Netshop ødela.

Har kun satt opp SATA-maskin til meg selv, med mitt forrige hovedkort MSI K8N Neo Platinum Edt. Med det trengte man ingen diskett for install...

Men nå finner ikke maskina diskene mine (alle s-ata) når jeg starter opp... Og det fulgte ingen SATA-driver med + ikke funnet noen info på Asus' hjemmesider (Asus K8V SE Deluxe)

Så jeg slenger like greit ut en topic her... :) Hva skjer? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kortet burde du egentlig bare kaste, men siden du allerede har det...

Den der kunne du spart deg for. Sånne komentarer bør du holde for deg selv. :nei:

Til saken:S-ATA driveren ligger mest sannsynlig på cd'en som fulgte med hovedkortet. Det gjorde den hvertfall til mitt Asus A8V Deluxe. Hvis du utforsker cd'en vil du se at det er et ikon der det står "make disk". Sett en diskett inn i diskettstasjonen og dobbelklikk på "make disk" ikonet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
For å gjøre en veldig lang historie kort:

Etter tre måneders surr med Netshop, har jeg omsider fått en fungerende PSU samt nytt fungerende hovedkort i erstatning for det den gamle PSU'en fra Netshop ødela.

Har kun satt opp SATA-maskin til meg selv, med mitt forrige hovedkort MSI K8N Neo Platinum Edt. Med det trengte man ingen diskett for install...

Men nå finner ikke maskina diskene mine (alle s-ata) når jeg starter opp... Og det fulgte ingen SATA-driver med + ikke funnet noen info på Asus' hjemmesider (Asus K8V SE Deluxe)

Så jeg slenger like greit ut en topic her... :) Hva skjer? ;)

4984205[/snapback]

Ordnet problemet seg? Utrolig dumt at man må ha det på diskett, for Windows XP vil bare finne drivere derfra. Det var det du innstallerte sant?

Lurer på om Windows XP 64 bit versjonen er forbedret på det området...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...