Durabont Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har vært innom tidligere uten å lykkes. Her er greia. Kjøpt nytt lydkort. Virker ikke. Forsøkt alt med å disable gammelt lydkort i kontrollpanel, samt i Hardware Device. Har nå fjernet gammelt lydkort (soundblaster Audigy S2). Bruker windows XP. Windows vil fortsatt ikke ha driver til nytt lydkort (Audiophile 192). Har tatt ut kortet og reinnstalert ca. 10 ganger. Har lastet ned oppdaterte drivere på produsentens hjemmesiden. MASKINEN LATER SOM INGEN TING. I properties i Hardware Device står det fortsatt: "Driver is enabled but is not started" !!! Hvordan i hæl....for man aktivert driveren, da? Har blitt foreslått å deaktivere gammelt lydkort i BIOS. Men der står det ingen verdens ting om lydkort, eller de menyene man sa skulle være der? Må jeg rett og slett kjøpe et nytt lydkort? Fra en produsent som er "digitally signed" av Microsoft? Har aldri hatt så lyst til å hive en PC ut av vinduet som nå. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Jeg sitter og knoter med et liknende problem og merker irritasjonen stiger ettersom alt jeg prøver ikke fungerer.Du har min fulle støtte til å kaste pc`n ut av vinduet,skulle ønske jeg hadde råd til det selv. Sliter forøvrig med et Terratec DMX6Fire 24/96,driverne er installert på en "clean install" av xp pro, lyden viser seg i kontrollpanelet men hører jeg noe?Nei!!Hverken i minijack utgangen bak eller i jack utgangen foran .Aner ikke hvorfor, kan en evt. lyd-guru som ser dette forbarme seg over meg ...pliiiizzz,begynner å bli gal. Kjøpte kortet brukt på qxl så jeg er åpen for at det rett og slett er ødelagt hos posten e.l.....Blir bare verre av at jeg har gledet meg lenge til endelig å få god, klar lyd i anlegget..(Visualiserer mentalt et stykk slegge og et stykk lydkort)Har googlet og vært i bios, dma enabled,irq riktig,volumkontroll ikke mute osv osv osv osv.... Gi meg et proff/semiprofft lydkort med Bill Gates sin velsignelse nå!! Edit: LØST!! HE he gjett om jeg er glad, tok ut hele sulamitten la frontboxen ved siden av pcn ,dro ut kortet ,dro ut all kabler og trøkka alt inn på plass igjen og det ble liv! Aner ikke hva jeg gjorde feil til å begynne med men nå sitter jeg og har fin ,krisp, klar lyd inn i ørene og alle verdens problemer er glemt:) :!: Endret 23. oktober 2005 av jazzfudge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå