Dammed Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg skal kjøpe meg en ny pc, og da tenkte jeg da må jeg nesten kjøpe nytt tastatur og mus. Det står mellom Logitech MX 3000 og MX 3100. Jeg kan ikke bestemme meg fordi MX 3000 har fargene som passer bedre til selve pc-pakka, med skjerm osv. Mens MX 3100 ser ut til å ha en mer ergonomisk mus. Selve tastaturet er identisk, unntatt fargene da. Ville likt om noen har noen erfaringer om de mus/tastatur pakkene over! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 mx3100 har lasermus, jeg sitter på den pakka selv, og jeg er veldig fornøyd. er litt usikker på hvem mus osm følger med mx3000, men siden prisen ikke er så stor forskjell på så er det like greit å kjøpe mx3100 for å få med lasermusa synes jeg. tastaturet er veldig bra også, det er halvveis laptop taster, og de er gode å trykke på. mye bedre en microsoft, der jeg synes tastene er for harde. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 mx3100 har lasermus, jeg sitter på den pakka selv, og jeg er veldig fornøyd. er litt usikker på hvem mus osm følger med mx3000, men siden prisen ikke er så stor forskjell på så er det like greit å kjøpe mx3100 for å få med lasermusa synes jeg. tastaturet er veldig bra også, det er halvveis laptop taster, og de er gode å trykke på. mye bedre en microsoft, der jeg synes tastene er for harde. ok, MX 3000 har også laser mus. Eneste forskjellen mellom pakkene er fargen og ergonomien på musene. Jeg lurer på om noen har MX 3000 pakka som vet om musa er god eller ukomfortabel? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 nei det er feil. mx3000 har bare en vanlig optisk mx700 mus, med mindre bildet er misvisende, noe jeg tviler på da det er likt overalt. den musa er nemlig samme som fulgte med mx700 pakka som var for et par tre år sia. har den musa fra det settet liggende hjemme nemlig. mx1000 lasermusa som kommer med mx3100 er bedre. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 nei det er feil. mx3000 har bare en vanlig optisk mx700 mus, med mindre bildet er misvisende, noe jeg tviler på da det er likt overalt. den musa er nemlig samme som fulgte med mx700 pakka som var for et par tre år sia. har den musa fra det settet liggende hjemme nemlig. mx1000 lasermusa som kommer med mx3100 er bedre. Ifølge Logitech sine sider så har MX3000 lasermus. Se her. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 jeg vet, jeg sjekka det føre jeg posta, men om du ser på netshop og de andre butikkene så står det mx700 optisk mus, og eneste lasermusene logitech har produsert er mx1000 og G5/G7 men det er jo ikke værre en at du ringer til en webshop i morra å spør de pent om de gidder å sjekke for deg da. uansett så anbefaler jeg mx3100 i alle fall Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) jeg vet, jeg sjekka det føre jeg posta, men om du ser på netshop og de andre butikkene så står det mx700 optisk mus, og eneste lasermusene logitech har produsert er mx1000 og G5/G7 men det er jo ikke værre en at du ringer til en webshop i morra å spør de pent om de gidder å sjekke for deg da. uansett så anbefaler jeg mx3100 i alle fall Hvis jeg ikke tar feil så er eneste forskjellen mellom laser og optisk mus er dpi. Ikke sant? Og siden jeg er ikke en "pro gamer" så har jeg ikke behov for dpi høyere enn 800. Ikke sant? Endret 10. oktober 2005 av dammed Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 nei det er litt andre ting også. lasermusa er mye mer nyaktig avleser på. dessuten har den lithion batteri (sånn som mobiler har), som holder en god del lenger, og lader en del raskere enn vanlige aa batterier. plus at den er bedre å holde i jeg tror hardware tresta mx1000 musa for en liten tid tilbake. du kan jo se om du finner den testen. btw, er vel "bare" 800 dpi på mx1000 også, men den er utrolig presis og god å bruke, bare vær ops på at du vil muligens trenge et par dager for å bli vant til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå