Gå til innhold

Går denne cpu til dette hk?

samye83

Anbefalte innlegg

Asus P4S800-MX Hovedkort S478/800mhz SIS661FX,ATA/133,m-ATX,VGA,LYD,LAN

Kan jeg bruke en s478 533 mhz p4 prossesor på dette hovedkortet?

Vil dere anbefalle noen gode m-atx hovedkort som tar 533mhz cpu... takk

Edit: Går denne Asus - P4S8X-MX, SiS661FX, Socket 478, LAN, VGA?

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som kan hjelpe meg :( Er mest kjent med amd plattform, og jeg har ingen peiling på intel sine systemer. Litt hjelp ville ha vært veldig veldig fint :thumbup:

Edit: Er det noen forskjell mellom intel og sis chipset?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg har et 9600xt skjermkort liggende som har jeg tenkt å sette på dette hk'et. Tenkte jeg skulle bare kjøpe meg et billig hk, siden maskinen skal kun brukes til surfing og kanskje litt spill. Intel chipset kortene er som regel litt dyrere, men vil prisforskjellen lønne seg mellom intel og sis eller via?

Lenke til kommentar

ASUS P4S800-MX er ett helt greit kort til surfing og litt spilling. Ville ikke lagt noe mer penger i ett intel chipset hvis den ikke skal brukes til mer siden du ikke kommer til å merke forskjell på sis og intel. Pappa har en pc med ett MSI 661FM2-V Series HK i seg. Samme sis chipset som p4s800-mx, og for ham fungerer den helt greit til surfing og tekstbehandling.

Skal derimot du koble masse utstyr til og bruke den til en hovedpc så velg intel, dem ER tross alt mye bedre enn sis. Koster ikke så mye mer heller ifølge HWs prisguide.

Og ja, som nevnt av Playmofetish; din 533 cpu vil fungere på ASUS P4S800-MX og ASUS P4P800-MX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...