howzer Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har lest her nå, og det virker som om mange her er veldig egoistiske. Det har vært katastrofe i et land og dere vil ikke hjelpe til litt? Hvordan kan du påså at du har lest tråden når du tydeligvis ikke tar noen poenger i det hele tatt? Dette handler ikke om at folk her ikke vil hjelpe noen. Det handler om at man krever at andre skal hjelpe folk. Hvorvidt folk her ønsker å hjelpe eller ikke er totalt irrelevant. Det som er saken er at man ikke har noe valg uansett. Så skjerp deg og prøv å faktisk lese tråden før du kommer med slikt tull igjen. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Det som er saken er at man ikke har noe valg uansett. Klart man har et valg. Siste valget var i september dersom jeg ikke husker helt feil. Vi vant. Klart vi sender penger til de som trenger det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Snip...4999410[/snapback] Hissig idag Howzer? SweeeTMaN ga uttrykk for hvordan han oppfattet en del av inleggene i tråden. Det har han da full rett til. Om du på vegne av flere mener dere mistolket så er det ingen grunn til å bli sint. Og det er bare å lese føesteinnlegget for å se at han har grunn til å føle som han gjør. Tråden ble startet fordi azzman var bestyrtet over at noen foreslo at man skulle gi mer enn 15 millioner. Videre Wabby som ga uttrykk for at vi heller burde bruke pengene i Norge. Det var jalejale og farke som bestemte seg for å gjøre denne tråden til en "skal staten bestemme over mine penger" tråd. At det var snakk om noe "krav" ble tilbakevist på første siden i tråden. Så det er det egentlig ingen grunn til å diskutere. Du har ikke mere rett til å definere hva tråden dreier seg om enn andre, og ingen grunn til å be folk som ikke deler din virkeligshetsoppfatning om å skjerpe seg. Geir (Neida, jeg har ikke moderator-abstinenser. Det bare virker sånn...) Endret 13. oktober 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Tusen takk for den. Jeg hadde tenkt å svare og si noe lignende, men bare orket ikke. Så takk for den. Folk har forskjellige meninger, sånn er det bare. Derfor er det en regjering som gjør det de tror er riktig for alle andre. No hard feelings. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Det var en mildt sagt dårlig unnskyldning. Så regjeringen kan gjøre omtrent hva den vil fordi folk har forskjellige meninger uansett? Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det jeg skrev var ikke ment som noe unnskyldning. Og det jeg mente var at hvis hver enkelt person i landet skulle være med på å bestemme alt i detaljer av hva som skal bli gjort så hadde det nok bare blitt kaos. Derfor er det en små gruppe mennesker som gjør det i steden for. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Og det jeg mente var at hvis hver enkelt person i landet skulle være med på å bestemme alt i detaljer av hva som skal bli gjort så hadde det nok bare blitt kaos. Derfor er det en små gruppe mennesker som gjør det i steden for. Hvorfor hadde det blitt kaos? Du konstaterer det uten å begrunne det. Og hvorfor ikke en mellomting mellom "alt i detaljer" og retten til én stemmeseddel hvert fjerde år? Derfor er det en små gruppe mennesker som gjør det i steden for. Ja, vi må vel ha storebror til å passe på oss, - vi er jo så inkompetente at vi ikke klarer å styre oss selv. La oss bare sette inn en diktator nå med det samme. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hvorfor hadde det blitt kaos? Du konstaterer det uten å begrunne det. Og hvorfor ikke en mellomting mellom "alt i detaljer" og retten til én stemmeseddel hvert fjerde år? Vel, grunnen til at jeg tror det bare hadde blitt kaos og ikke fungert er; tror du virkelig alle innbyggere i et helt land kan samle seg i et sted (eller mange forskjellige steder) for å diskutere om hvordan ting skal gjøres og lover som skal vedtas. Og at dette hadde fungert uten at det hadde blitt noe som helst tull? Tror du alle hadde giddet, og hatt tid til det? Og hvem skulle styrt disse møtene? Når et par millioner samler seg og skal bli enige om noe så tror jeg folk aldri blir enig. Og jo en mellomting mellom "alt i detaljer" og å stemme hvert år hadde vel vært greit for de som vil det. Helt ærlig så tror jeg ikke jeg hadde giddet å gjøre noe mer. Men jeg har aldri sagt noe imot det, jeg sa bare at det er sånn det er. Ja, vi må vel ha storebror til å passe på oss, - vi er jo så inkompetente at vi ikke klarer å styre oss selv. La oss bare sette inn en diktator nå med det samme. Igjen, så sa jeg bare at det er sånn ting er. Og jeg har aldri sagt noe om at folk er dumme. Jeg bare tror at det er vanskelig for en så stor gruppe mennesker å bli enig. Har du sett et land hvor hver enkelt person er med på å gjøre sånne store avgjørelser? Og en diktator er noe helt annet enn hvordan regjeringen er her nå. Jeg kommer fra et land hvor det har vært diktator og vet veldig godt hva jeg snakker om. Jeg har ikke sagt at hvordan ting blir styrt nå er den beste måten å gjøre det på. Jeg bare sier at det fungerer greit. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg trodde dette hadde med penger til pakistan å gjøre.. Ikke valg og regjering Men men, greit nok han er norsk statsborger, men å "kreve" penger til pakistan er latterlig.. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hehe, ja sorry for off topic snakk. Uansett hvem det er, så syns jeg det er galt og frekt å kreve ting. Vil man ha noe av noen andre, så burde man klare å spørre på en grei måte. Selv om det er for en god sak... Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Ja, det var det jeg og ville frem til. Å kreve noe er rett og slett frekkt. Noe som i mine øyne mister all troverdighet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Unnskyld, men kan noen gjerne finne et sitat hvor mannen faktisk krever noe? Tror folk ser seg litt blind i overskriften som er utformet av en journalist, og ikke mannen det gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå