kakemonster7 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=292924 Å gud hjælpe meg.... 15 mill er fakt alt for mye....! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Faktisk ganske nøyaktig halvparten av det den påtroppende regjering betalte for noen få meter strandtomt her om dagen... Geir Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Er 15 mill alt for mye? Nei Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Tenk om vi hadde brukt alle de katastrofe pengene på å bekjemte fattigdom og velferd i Norge. Hadde vært flotters det =) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Vil oppfordre folk til å bidra med det de kan for ofrene. Røde Kors har konto 10, tele/nettgiro: 8200.06.08331 Titusener dør i Pakistan, fult forståelig at pakistaneren i artikkelen kan bli emosjonell og oppgitt. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Hvordan kan de kreve noe som helst? det er våre penger og vi bør da få bruke det på hva vi vil. Det der var bare frekt. Endret 10. oktober 2005 av invictus Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Tenk om vi hadde brukt alle de katastrofe pengene på å bekjemte fattigdom og velferd i Norge. Hadde vært flotters det =) Bekjempe velferd? En liten glipp eller? Vi har mer enn nok penger til det i Norge, samtidig som vi kan hjelpe andre trengendes rundt i verden. Handler bare om å omdisponere midlene litt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hvordan kan de kreve noe som helst? det er våre penger og vi bør da få bruke det på hva vi vil. Det der var bare frekt. Han krever da vitterlig ingenting, har nå ikke sett et slikt sitat. Kun en dårlig journlaist som bedriver stråmenn i overskriften. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Tenk om vi hadde brukt alle de katastrofe pengene på å bekjemte fattigdom og velferd i Norge. Hadde vært flotters det =) ...for i norge er det så vanvittig mye fattigdom. Endret 10. oktober 2005 av TLZ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hvordan kan de kreve noe som helst? det er våre penger og vi bør da få bruke det på hva vi vil. Det der var bare frekt. Aslam Ahsan har akkurat like mye rett til å uttale seg om bruken av "våre" penger som du og jeg. Han er norsk statsborger. Hva "vi" vil bruke de pengene på er vel ellers ikke entydig. Her i tråden er det tydeligvis flere meninger om det. Så hvem skal bestemme hva vi vil bruke det på? Du, azzman, Wabby, Dotten eller jeg...? Geir Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Faktisk ganske nøyaktig halvparten av det den påtroppende regjering betalte for noen få meter strandtomt her om dagen... Synes dette illustrerer godt hvordan styret i dette landet ønsker å disponere pengene sine. Jeg er Fr.p.-er, men dette synes jeg også var på kanten lite penger. Det er snakk om en naturkatastrofe på linje med flommen i sørøst-Asia, og 15 millioner kroner holder ikke særlig lenge. Jeg mener at vi bør unne oss å hjelpe de som er uheldige, så sant vi kan være sikre på at pengene går til formålet de er ment til. (Dette skjer ikke alltid med f.eks. "u-landshjelpen".) Lenke til kommentar
Decline Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Ja for FRP er jo kjent for å være store bidragsytere til u-hjelp og lign. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Ja for FRP er jo kjent for å være store bidragsytere til u-hjelp og lign. Du må skille mellom u-hjelp og nødhjelp. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Regjeringen har nå sagt de vil be Stortinget om å bevilge 300 millioner. Det begynner å hjelpe... Geir Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) jeg er dlf'er og syntes ikke at staten skal gi noen veldig med penger... pengene tilhører staten fordi staten har tatt de fra arbeiderene i privat sektor via skatter... la oss beholde pengene, så skal jeg gi mange penger til pakistan... edit: alle kan være uheldige, og det er ikke deres feil, så noe penger kan vi alltids sende.. men er det ikke bedre å sende det de trenger da? som rent vann, mat, medisiner o.l? Endret 10. oktober 2005 av jalejale Lenke til kommentar
Decline Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg skrev "og lign". Men for å ta det fra begynnelsen av: Jeg mener at vi bør unne oss å hjelpe de som er uheldige Det er vel akkurat motsatt av hva FRP alltid har ment. Men man kan jo håpe på at de modererer seg.. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Send heller flere pakistanere! (Sa pakistaneren i klassen min. :!: ) Lenke til kommentar
NorthThe_Great Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 For å være helt ærlig er det ganske innlysende at fattige i u-land har det værre enn fattige i Norge.... Bekjemping på fattigdom på alle fronter er flott, men det er viktig å ikke råtne inne i et lite skall som vi beskytter vår egen velferd med... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 alle kan være uheldige, og det er ikke deres feil, så noe penger kan vi alltids sende..men er det ikke bedre å sende det de trenger da? som rent vann, mat, medisiner o.l? Mat og medisiner koster også penger, om vi sender pengene eller kjøper mat og medisin for dem blir bare en vurdering av hva som trengs mest. Pengene må fortsatt bevilges... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå