Gå til innhold

Pakistaner krever at Norge skal sende mer penger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenk om vi hadde brukt alle de katastrofe pengene på å bekjemte fattigdom og velferd i Norge. Hadde vært flotters det =)

Bekjempe velferd? En liten glipp eller? ;)

Vi har mer enn nok penger til det i Norge, samtidig som vi kan hjelpe andre trengendes rundt i verden.

Handler bare om å omdisponere midlene litt.

Lenke til kommentar
Hvordan kan de kreve noe som helst? det er våre penger og vi bør da få bruke det på hva vi vil. Det der var bare frekt.

Aslam Ahsan har akkurat like mye rett til å uttale seg om bruken av "våre" penger som du og jeg. Han er norsk statsborger.

Hva "vi" vil bruke de pengene på er vel ellers ikke entydig. Her i tråden er det tydeligvis flere meninger om det. Så hvem skal bestemme hva vi vil bruke det på? Du, azzman, Wabby, Dotten eller jeg...?

Geir :)

Lenke til kommentar
Faktisk ganske nøyaktig halvparten av det den påtroppende regjering betalte for noen få meter strandtomt her om dagen...

Synes dette illustrerer godt hvordan styret i dette landet ønsker å disponere pengene sine. Jeg er Fr.p.-er, men dette synes jeg også var på kanten lite penger. Det er snakk om en naturkatastrofe på linje med flommen i sørøst-Asia, og 15 millioner kroner holder ikke særlig lenge. Jeg mener at vi bør unne oss å hjelpe de som er uheldige, så sant vi kan være sikre på at pengene går til formålet de er ment til. (Dette skjer ikke alltid med f.eks. "u-landshjelpen".)

Lenke til kommentar

jeg er dlf'er og syntes ikke at staten skal gi noen veldig med penger...

pengene tilhører staten fordi staten har tatt de fra arbeiderene i privat sektor via skatter... la oss beholde pengene, så skal jeg gi mange penger til pakistan...

edit:

alle kan være uheldige, og det er ikke deres feil, så noe penger kan vi alltids sende..

men er det ikke bedre å sende det de trenger da? som rent vann, mat, medisiner o.l?

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...