Gå til innhold

Hvilken skjerm?


NilsJohan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei ...

 

Jeg har en slik sony skjerm 19 tommer da.

 

Sony Trinitron Multiscan G420 heter den visst.

 

Kjempefornøyd !!!

Prisen er en annen sak da.......5500kr tror jeg :sad:

 

Kanskje litt mye for deg ??

Jeg synes det er bedre å kaste bort penga på en god skjerm enn hardware.......for skjermen blir jo stort sett aldri gammel ???

Den duger LENGE vet du !!!

 

Vel, det er opp til deg å bestemme hva slags skjerm.

sony er ivertfall et godt valg.

 

PS. På skjermen min er det mulighet for å koble til 2 data`er + så er det USB-hub på den, 4 porter :razz:

 

Magnus

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 22:20, NilsJohan skrev:

Tror du den er bedre enn sony-skjermen?


 

W00t? ... nei, tviler sterkt på det, vi snakker trossalt om Sony vs. Samsung. Sony skjermer har mer overlegen kvalitet på bildet. Men prisklassen er klart noe annet da. Men du bør legge inn litt cash i en ny skjerm, fordi det er den delen på PC'n som varer lengst, en 19" bytter man ikke ut på mange, mange år (hvis ikke LCD er ønskelig da!)

Lenke til kommentar

Kjøp på Ps Data denne skjermen:

 

Hyundai P910 PLUS TCO99, Monitor 19" TCO99 30-107KHz 1600x1200/85Hz BNC+D-sub Imagequest

Til en pris av kr 1989

Dette er en topp skjerm.

 

Størrelse: 19" CRT Fargeskjerm

 

Rør: Anti-Reflection/Anti-Static/TCO Coating, In-Line Type

 

Dot Pitch: 0.26mm.

 

Video: RGB Analog inngang og 5 BNC

 

Tilkoblinger: Standard 15-Pin D-Sub

 

 

Oppløsninger:

640 x 480 @ 120 Hz

 

800 x 600 @ 115 Hz

 

1024 x 768 @ 100 Hz.

 

1280 x 1024 @ 85 Hz. max

 

1600 x 1200 @ 75 Hz.

 

 

Strømforbruk: 115W under bruk, 10W i strømsparingsmodus

 

Vekt: 19 Kg med fot

 

Godkjenning: TCO-99

 

Garanti: 3 år

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-23 16:02, LarsC skrev:

Eh. Det er IMO ikke en slakt.


 

Vet ikke hva du vil kalle dette:

Quote:

Vi er imidlertid ganske sikker på at her snyter man i egen lommebok. Vi er overbevist om at man over tid vil bli ganske misfornøyd med denne skjermen.


 

De direkte fraråder folk å kjøpe skjermen. Så sterke ord brukes sjelden i PC Worlds tester, så jeg mener man kan kalle det en slakt.

 

Jeg har heller aldri sett denne skjermen i virkeligheten, så jeg kan ikke uttale meg ut fra egen erfaring. Men jeg ville vært svært skeptisk, testresultatet tatt i betraktning.

Lenke til kommentar

Petergus:

 

Håper du har testet skjermen, ellers er det ganske drøyt å anbefale den. Jeg har selv sett et par av jalla-19" som kamerater har bestilt. De har angret i ettertid, spesielt etter å ha sammenliknet 'gullfiskbollen' med min sony G420. Jeg ville betalt dobbelt så mye som for de drittskjermene uten å blunke, bare jeg var garantert kvalitet.

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-08-24 15:54 ]

Lenke til kommentar

Har egentlig aldri fått noe seriøst forhold til PC-World, men har sikkert en grei test på de skjermene. Personlig mener jeg du bør absolutt gå for en 19' skjerm, og les gjerne dette reviewet fra http://www.tomshardware.com angående 19' skjermer.

 

http://www.tomshardware.com/display/02q1/0...0319/index.html

 

Og her er skjermen jeg vil anbefale :

http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...hp?artId=VSP95F

 

Konge kvalitet for den prisen, og skjerm er noe man kjøper sjeldent og bør investere i.

 

[ Denne Melding var redigert av: zup på 2002-08-24 16:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-24 15:47, AlexK skrev:

Vet ikke hva du vil kalle dette:
Quote:

Vi er imidlertid ganske sikker på at her snyter man i egen lommebok. Vi er overbevist om at man over tid vil bli ganske misfornøyd med denne skjermen.


 

De direkte fraråder folk å kjøpe skjermen. Så sterke ord brukes sjelden i PC Worlds tester, så jeg mener man kan kalle det en slakt.

 

Indirekte, tenker jeg vi sier. Totalsummen er rett over 6, noe jeg vil klassifisere som midt på treet. :wink:

 

Quote:


Jeg har heller aldri sett denne skjermen i virkeligheten, så jeg kan ikke uttale meg ut fra egen erfaring. Men jeg ville vært svært skeptisk, testresultatet tatt i betraktning.


 

Dette sier jeg meg hjertens enig i.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-25 19:16, LarsC skrev:

Indirekte, tenker jeg vi sier. Totalsummen er rett over 6, noe jeg vil klassifisere som midt på treet. :wink:


Du har naturligvis helt rett: De indirekte fraråder folk å kjøpe skjermen. Jeg må tydeligvis skjerpe min språklige presisjon. :wink:

 

Hva karakteren angår, er den nok midt på karakterskalaen, men jeg har inntrykk av at PC World sjelden benytter seg av den nedre halvdelen av skalaen, av en eller annen grunn. Det er derfor sjelden man ser direkte dårlige totalsummer. Men hovedpoenget fra min side var det jeg siterte fra teksten, som var uvanlig krasst skrevet.

 

Uansett ser det ut til at vi stort sett er enige i våre konklusjoner angående skjermen. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: AlexK på 2002-08-25 22:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...