Gå til innhold

Hurtig guide for dvd brenning

Pitt

Anbefalte innlegg

Har gjordt flere forsøk på å brenne noen dvd filmer nå, men de fungerer ikke så dvd spilleren min. så jeg trenger en hurtig guide for dvd brenning. jeg trodde det bare var å legge audio_ts og video_ts mappa på en dvd å brenne, men jeg tar kanskje feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har gjordt flere forsøk på å brenne noen dvd filmer nå, men de fungerer ikke så dvd spilleren min. så jeg trenger en hurtig guide for dvd brenning. jeg trodde det bare var å legge audio_ts og video_ts mappa på en dvd å brenne, men jeg tar kanskje feil?

Det er et program som er godt egnet til å brenne video_ts mapper og den heter IMGTOOLS.Velg <directory> og klikk på video_ts mappa(du trenger ikke velge audio_ts) og still inn brennehastigheten på det minste ellers vil det gå dårlig med å spille av på dvd spilleren i stua.

Lenke til kommentar

Men hvis man skal brenne ut en dvd som tar mer enn 4.7gb, hva er lurt å gjøre da? Finnes det noe bra splitteprogram så man kan brenne det på to dvder? Ikke DVD-fab, det klikker bare.

edit:

veit at man kan bruke dvd shrink feks, og senke kvaliteten til 4.7gb, men jeg er gira på å beholde topp kvalitet og heller bruke to plater.

Endret av quack
Lenke til kommentar
Men hvis man skal brenne ut en dvd som tar mer enn 4.7gb, hva er lurt å gjøre da? Finnes det noe bra splitteprogram så man kan brenne det på to dvder? Ikke DVD-fab, det klikker bare.

Hva mener du med "klikker"?

Jeg har brukt DVD-Fab flere ganger til å splitte TV-DVD'er. Den trøbler riktignok ett par ganger hvis alt ligger i ett VTS sett. Men du kan jo teste http://www.clonedvd.net/. Den støtter splitting på chapter nivå. Har ikke prøvd de på filmer, så jeg vet ikke helt hvordan de takler autoplay av disc2.

edit: Glemte å si at det kan være lurt å kjøre resultatet av disse auto programmene gjennom "Get VTS sectors" i IfoEdit etterpå. Av og til roter de litt med sectorene.

Endret av Tronnis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...