Gå til innhold

Hva betyr det å være overfladisk?

ostov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

overfladisk kommer av det danske ordet overflade (norsk=overflate), og har følgelig fått betydningen "å ikke se annet enn det du ser". dvs om A (som er overfladisk) ser B som har flotte moteklær og dyr bil, så er denne B velstående og suksessrik i A sine øyne og kanskje et "kupp å være kompis med", mens sannheten er at B kanskje er en notorisk butikktyv og svindler, som lurer til seg penger klær og status-symboler for å lure flere.

det er nå slik jeg har lært det da.. :hmm:

Lenke til kommentar

Å ha en overflate som ikke samstemmer med det indre, bry seg mest om overflaten på ting, overfokusert på utsenede, dømme folk KUN på utsenede(selv etter du har blitt kjent med dem), opptat av status.

Oppsumert: Overopptat av overflaten.

Lenke til kommentar
At du tenker bare på utseendet? Uansett... Finnes det ikke en annen tråd for dette?

Egen ord-jeg-lurer på tråd...

Jeg laget jo en slik, men Ueland påsto at HW.no ikke var interisert i en slik tråd. Noe jeg finner komisk fordi jeg tipper at "HW.no er ikke interisert i en slik tråd." betydde sikkert at Ueland syntes at tråden sugde...

Ellers behøver jeg vel ikke å gå On-Topic siden spørsmålet allerede er besvart. ;)

Lenke til kommentar

Overfladisk er når du er over opptatt av oveflaten å ikke ser det indre.

F.eks gidder ikke å bli kjent med folk fordi dem er overvektige.

Det er som en slags homofob, bare at vis du er overfladisk så har du noe mot folk som ikke "tilsynelatende" er perfekte.

Trur det er sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...