Gå til innhold

Fremtidige oppgraderinger av maskinen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt kan jeg jo ikke det... Hvis jeg setter instillingene på manual så kommer det en lang liste med ting å stille inn.. Uansett hva jeg setter dem på så kommer det to lange pip (DRAM error) når jeg rebooter for å lagre instillingene. Så setter den alle instillinger tilbake til default...

Rart at memory timingsene har blitt endret nå...

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg gidder nå som minne timings har ordnet seg, og jeg må kjøpe nytt HK om ikke så lnege.. Er så styr å bytte :p

Er det nå vi skal skrive [/OT] ? :p

Hva bør jeg gjøre med nytt skjermkort (Som jeg nå har skjønt er det neste jeg må oppgradere). Bør jeg gå for nVidia eller ATI? Hvilken modell skall jeg velge?

CPU: Det viste seg at jeg har Winchester modellen. Er den merkbart dårligere enn Venice?

Minne: Er vel godt nok... :)

PSU: Samme

HK: Hvilket brikkesett er fint å gå for når jeg nå skal kjøpe nytt? Hvilken produsent gir deg best bundle, flest (og best) funksjoner?

Lenke til kommentar

Nei du har nok nesten tredobbla minnebåndbredden din nå tipper jeg, så da burde du være fornøyd :thumbup:

Winchester er vel 0,130n og Venice er 0,90n. Så da blir Winchester mye varmere en Venice.

Tror du må ha litt bedre kjøling på Winchester i forhold til Venice hvis du skal klokke :cool: . Men tror den skl klokke heilt greit. Burde ivertfall klare 2,3-2,4 Ghz stabilt.

Lenke til kommentar

Får sette meg ned og klokke litt på CPU også nå da :p

Sitat
Hva bør jeg gjøre med nytt skjermkort (Som jeg nå har skjønt er det neste jeg må oppgradere). Bør jeg gå for nVidia eller ATI? Hvilken modell skall jeg velge?

Minne: Er vel godt nok... :)

PSU: Samme

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Regner vel med en 7000 kanskje hvis jeg er heldig :p

Bruker maskinen stort sett til spilling og video (Ikke redigering). Programmering ol. teller vel kanskje ikke med til bruksområder :p

Nytt skjermkort blir nok det første ja, men hvilket? :)

Skal jeg ha nytt skjerkort så kjøper jeg PCI-e, og da trenger jeg nytt HK...

Hvilket HK burde jeg da velge?

Takk for alle svar foresten :)

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Kanskje kjøpt deg nytt HK og et rått skjermkort og klokka ihjel den gamle cpuen :love: . Og så kjøpt ny cpu når X2 cpuene har falt endel i pris.

Litt usikker på hva som er det beste HK, men kommer vel an på om du skal klokke , eller ha det mest mulig stabilt.

Eller du kan kjøpe CPU, HK og skjermkort og så kan du jo slenge på ett sett med 2 x 1GB brikker men da snakker vi noget mer en 7000,- :D

Lenke til kommentar

Vil gjerne klokke hensynsløst, men da trenger jeg bedre vifte:P

Med andre ord vil jeg gjerne ha klokkevennlig HK :p

Hva foreslår du når det kommer til Skjermkort siden du ikke hadde noe forslag om HK :)

Hva burde jeg velge? 2x nye 1GB brikker, eller de brikkene jeg har nå?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg hadde kjøpt et DFI kort da og klokka den 3200 din hinsides og tilbake :D (klokker enkelt cpuen din til 3500+ stabilt)

Er en egen tråd på forumet her for et ordentlig bra DFI kort her. De selger dem på Netshop er ikke avskrekkendes dyre heller. Og så er de så søte :love:

Ram brikkene dine skal jo være klokkevennlige så det holder, må nok betale så det synger for å få noen tilsvarende 2 x 1GB sett (hvis du i det hele tatt finner det).

Kanskje kjøpt et 7800GT kort og klokka, eller et 7800GTX :cool:

Min mening er som følger:

DFI NF4 SLI ca. 1400-1900,- (kommer an på utgave)

7800GT ca. 2800-3600,- (kommer an på produsent og klokkes selvfølgelig)

Da slipper du billig unna, og så har du penger å sette på konto til det blir billig med en ekstremt bra cpu. Kunne kanskje vurdert å kjøpt deg vannkjøling eller noe annet gøy også for de pengene du har igjen. :thumbup:

Så kan du vel selge både MSI og Gigabyte kortet ditt?

Lenke til kommentar

DFI :dribble::dribble::dribble:

Me want :dribble::dribble:

Tror jeg har bestemt meg på det punktet nå :dribble:

Beholder også RAM brikkene

7800GT, yter det bedre i forhold til pris enn ATI x800/850?

CPUen burde vel holde en stund med ny kjølevifte og heftig overklokking?

Har et Thermaltake BigWater liggende, men det passer ikke til Socket 939!! :cry:

Har allerede lagt ut MSI kortet på bruktmarkedet, men ingen respons foreløpig...

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Ja jeg har et Asus A8N SLI kort, men jeg tror jeg skal handle meg et slikt DFI kort jeg også :D

Tror også den CPUen din skal få kjørt seg ja :!:

Får nok solgt det MSI kortet da...

Men trodde det skulle gå an å mekke til Bigwateren din til S939 :dontgetit:

Spør Skrue (vannkjølingskongen her på forumet) :cool:

Lenke til kommentar

Liste over hva jeg trenger:

HK: Bestemt (DFI Lanparty, Netshop) :)

Skjermkort: nVidia 7800GTX/ATI x1800xl (Hvilket tror dere blir best?, ?)

GPU vifte / evt. kjøleblokk som passer med BigWater (Hvor får jeg kjøpt dette?)

120mm systemvifte med filter (Hvilket merke er best når det gjelder støy? Papst? Og hvor kan jeg få kjøpt viftefilter?)

Jeg vil gjerne kjøpe ting fra så få nettbutikker som mulig så jeg slipper å bruke 500,- på frakt... :)

Håper på flere gode svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...