Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med trådløs router.

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem her, som jeg lurte på om noen visste noe om.

Jeg har plutselig mistet kontakt med routeren, og får ikke koblet meg på nett. Det skjedde etter at vi koblet en laptop på nettverket med et trådløst nettverkskort, men det skal jo ikke ha noe å si, ettersom at den har vært koblet opp før. Nettet funker på de to andre pc`ene så det skal være i orden.

Men det virker som om all kontakt med routeren er vekk. Jeg kan da se dette ved å gå inn på start menyen, trykke på "kjør", skrive "cmd", og deretter skrive "ipconfig" i vinduet som kommer opp (dos). Det står da ingenting på "standard gateway" hvor det før sto adressen til routeren. Har dobbeltsjekket alle ledninger og sånt, og alt er som det skal være der.

Noen som har opplevd dette og vet åssen det løses?

Setter pris på all hjelp jeg kan få ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke det heller nei.. Men som et siste forsøk, så formaterte jeg nettopp. Av en eller annen syk grunn, så funker det nå.

Takker for all hjelp, men skal se om ikke jeg finner ut hva som var feilen i tilfelle det skjer igjen.

Lenke til kommentar

Hadde samme feilen og løste det ved å finne det trådløse nettverkskortet under

Min Datamaskin og slette det. Restartet så pcen og WinXp fant kortet på nytt og da funket alt. Tror ikke det er kortet det er noe galt med, sannsynligvis noe win-feil som dukker opp. At alt løste seg når du formaterte tyder akkurat på det.

Men det er enklere å bare slette trådløskortet.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...