834HF42F242 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har en disk på 300 GB, og har forsøkt å flytte ting jeg vil beholde til andre disker, men sitter fortsatt igjen med 200 GB som jeg ikke har plass til andre steder. Disken skal stå i en server, og jeg skal installere Windows 2003 på den. Jeg ønsker å ha Windows på en egen partisjon, og lurer derfor på om jeg kan bruke et program til å opprette en partisjon på det ledige området av disken, uten å måtte formatere først. Programmet bør også kunne flytte filene fysisk på disken, slik at det ledige området er sammenhengende og kommer først. Er dette praktisk talt mulig å gjøre? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Ja, det kan du med flere programmer, men jeg kan anbefale Paritition Magic som jeg selv har erfaring med. Fås kjøpt hos Elkjøp og Binders. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Hva er risikoen for å tape alt som ligger på disken? Jeg har jo - som det kommer frem i første innlegg - ingen mulighet til å ta backup, og dette er uerstattelig data. Kommer jeg til å hale fisken trygt i land? Er Partition Magic begrenset til 80GB disker? Endret 10. oktober 2005 av anth Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Kjøp heller en 80-120GB disk med 8MB cache for OS og progs. Risikoen for å miste alt er litt for stor etter min mening.... http://www.psdata.no/ps.asp?it=98455&mlevel=010400 Endret 10. oktober 2005 av jarmo Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Siste v. av PM, 8.1, tar store partsjoner, og det er ingen risiko for å miste data. Jeg har brukt dette programmet i mange år, og har aldri mistet data. Det kan kanskje være lurt å kjøre Diskkontroll og Defragmentering før du bruker PM, og les i hjelpefilsystemet hvordan du bruker programmet, så skal det gå bra! Lenke til kommentar
inflamer Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Du skal, etter min mening, ha ganske svære baller hvis du vil tukle med Partition Magic på en disk med 'uerstattelige' data. Har både gode og dårlige erfaringer med dette programmet. Da ville jeg heller kjøpt en liten, billig disk og installert OS på den. Å si at det er risikofritt å bruke PM har vel skarsk strengt tatt ikke dekning for? Kost heller på deg en billig og grei disk, jeg ville ihvertfall ikke risikert å miste uerstattelige ting for å spare noen hundringser. edit:skrivefeil Endret 11. oktober 2005 av inflamer Lenke til kommentar
Thoth Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg har også brukt PartitionMagic i mange mange år uten å miste data, men ville likevel ikke tatt sjansen. Og backup av dine uerstattelige data MÅ! du ha uansett. Å ha uerstattelige data lagret kun på en disk er Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Tror det er mye større sjangs for å miste data når man bruker PM første gang. En som har brukt det i mange år vet hva som foregår, mens en førstegangsbruker tror programmet har hengt seg opp når det har gått en time, restarter PC og mister data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå