WonderBjarne Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei. Har et snedig problem her. Når jeg booter opp og velger hvilken kjerne jeg skal bruke så kommer det opp en feilmelding som sier: crc error System halted Hva er det for noe? Dette kommer altså opp rett etter at det står uncompressing Linux-kernel(eller noe sånt). Kommer meg inn på maskinen til slutt, men da må jeg gjerne reboote 2-3 ganger før den starter opp som normalt. Ellers fungerer alt fint. Bruker Slackware 10.1..... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 http://linuxgazette.net/issue50/tag/24.html Kan vere harddisk-problem. Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Hm...Dette likt jeg ikke.. Tror du at det vil fungerer å reformatere disken eller er det mer sannsynlig at den er helt ødelagt? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hm...Dette likt jeg ikke.. Tror du at det vil fungerer å reformatere disken eller er det mer sannsynlig at den er helt ødelagt? Ehm, om disken er på veg til å verte defekt, er nok ikkje formatering noko som hjelper. Men om du kan bruke PCen i mange dagar etter at du har klart å boote, utan nokon problem, så er det litt rart om det skulle vere harddisken som er på veg til å verte defekt. Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Ja, jeg har som sagt ikke opplevd andre problemer. Nå skal det sies at jeg ikke pleier å la maskinen stå på om natten, så jeg har ikke sjekket hva som skjer hvis jeg har den på i mange dager, om den da kanskje klikker ellerno. Men det blir jo fort en 12-13 timer i strekk som den står på og hvis harddisken var defekt burde jo det vist seg bare på de timene..... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har maskinen kræsjet uten å ha kjørt fsck kanskje? Prøv å kjøre en fsck v/reboot Lenke til kommentar
meastp Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Kan vel være RAMen som har knela også? Det kan jo undersøkes med memtest, ihvertfall. Endret 11. oktober 2005 av meastp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå