tikka Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) har et nettverk mellom to hus, og vil forbedre dekningen i hus nr 2. har derfor kjøpt en liksys wireless g-access point for å sette i hus 2. i hus 1 en har jeg en laptop med bredbånd, og d-link trådløs router. i hus 2 har jeg laptop trådløs nettverks kort. (skal sette inn liksys wireless g-access point). men hvordan skal jeg sette opp liksys wireless g-access point til å mota signalene i hus 2 fra hus 1, og sende de signalene videre i hus 2 til evt maskiner. hus 1: ADSL -- D-link--- laptop hus 2: liksys wireless g-access point - - laptop Endret 10. oktober 2005 av tikka Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei. Du skal ha tråløst nettverk mellom to hus. I hus A har du PC m/ruter (D-link) og Linksys. I hus B, tråløst nettverkskort. Kan du gi litt mer detaljert liste av utstyr, ruter, kort osv. ( link, o du gidde) Du må gi litt bedre beskrivelse av hva som "ikke virker". Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Tror kanskje du må gå for WDS her. WDS vil hvertfall fungere til det du vil det skal fungere som Jeg har selv gjort det, men da MÅ du ha routere som støtter WDS (Linksys gjør det, men bare med oppdatert software.) EDIT: for å forklare litt mer om WDS. Du setter da opp en toveis "bro" mellom de to routerne. Endret 10. oktober 2005 av OgnOmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå