Capo Crimini Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Blir det stor temperatur forskjell på cpu og gpu hvis en har dual radiator kontra single og skal kjøle cpu->n/b->gpu? (altså 1x120mm vs 2x120mm) Er det egentlig nødvendig med dual? Er ny innen vannkjøling men må si jeg er interessert. Prøver å lese så mye som mulig innen emne før jeg bestiller et sett. Har også tenkt på en harddisk kjøler men det er vel strengt tatt ikke nødvendig? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Er ikke nødvendig med dual rad. Du får selvsagt bedre temperaturer som kan hjelpe deg til videre klokking av systemet fra en single. Ellers har det ikke noe å si. En single klarer å gjøre jobben helt fint. Lenke til kommentar
Damination Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 viss du appselutt er in need får kaldere vann ! sett radiatoren ut av vinduet en kald vinterdag ! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Capo Crimini: Du kan jo få noen tips om forskjellen, om du leser denne artikkelen: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=11429 Lenke til kommentar
hemsedal Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg startet med en, og gikk til 2, merket stor forskjell. Nå vannkjøler jeg ikke primært for OC, men for støy og den andre rad gjorde at jeg kunne senke viftene helt ned i bånn. Se bilder i singnatur for å se min løsning. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg startet med en, og gikk til 2, merket stor forskjell. Nå vannkjøler jeg ikke primært for OC, men for støy og den andre rad gjorde at jeg kunne senke viftene helt ned i bånn. Se bilder i singnatur for å se min løsning. Stilig kabinett. Åssen blir rekkefølgen på utstyret? Vannpumpe->radiator->radiator->cpu->n/b->gpu->vannpumpe? Eller blir det kanskje bedre med en av radiatorene etter cpu? Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Har sett meg ut et komplett sett hos Microplex. MIST Tsunami vannkjølingssett, Dual radiator, kr 2 395,-. Noen som har erfaring med denne eller lignende? Link: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT06 Jeg synes dog at vannpumpa og vanntanken ser litt små ut, men det kan hende de ikke behøver være noe større(?). Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Ånei du, vanntank og pumpe behøver slett ikke være større! Jeg vil heller si tvert imot. Dermed kan du trygt kjøpe det settet, med tanke på akkurat det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå