Gå til innhold

Intel Celeron, temp

glad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det var noe feil med kjølern på cpuen min så vær gang jeg skal installere windows xp klikka den på 97 %.

har min cpu tatt skade av dette??, prøvd som sakt mange ganger og installere og installere. tempen var på sån 85 grader ca. etter jeg reboota.

Lenke til kommentar

Som Maverick skriver, så skal (ihvertfall nyere) Intel prosessorer slå av pc når de blir for varme. Det skal ikke være mulig å ta knekken på Intel prosessor ved å f.eks. kjøre den uten vifte.

Så i utgangspunktet skal det ikke ha skadet prosessoren din. Virker den fint nå, eller opplever du problemer? Du kan jo stressteste den med prime95 og se om den holder.

Det kan jo selvfølgelig være en fabrikasjonsfeil på noen prosessorer som gjør at de ikke slår av pc når de blir for varme..

Jeg syns forresten det burde vært mulig å la cpu vifta gå f.eks. 10 minutter eller til en viss temperatur er nådd etter at pc er slått av.

Lenke til kommentar
Jeg syns forresten det burde vært mulig å la cpu vifta gå f.eks. 10 minutter eller til en viss temperatur er nådd etter at pc er slått av.

5008545[/snapback]

Du får CPU-Vifter som går 10 min etter du har slått av PC'en! (samma hvordan du slår den av)

Cpu tåler vel 90 grader ett par ganger :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...