SvennAndre Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei! Har bare et spørsmål, hva er forskjellen på disse pluggene? Tror den ene heter minijack, men er ikke sikker.. Kjøpte meg et Sennheiser headsett, og da var det en slik stor plugg på kabelen, men fulgte med overgang, som dere ser. Taper jeg noe kvalitet ved å bruke den minste kontra den største? Hva er den konkrete forskjellen? Bare størrelsen? Mvh. Svenn-A Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Taper jeg noe kvalitet ved å bruke den minste kontra den største? nei Hva er den konkrete forskjellen? Bare størrelsen? ja Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 er jo bare en overgang. fra stor til liten jack.. Du vil nok ikke miste så veldig mye. ikke merkbar forskjell engang. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Okay, så ingen ulemper / fordeler ved dem? Hva er da vitsen med to forskjellige størrelser? Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Da kan du bruke Sennheiser headsettet ditt på utstyr som har minijack(3,5mm) eller som har jack(6.25mm).Minijack blir brukt fordi det er plassbesparende. Endret 10. oktober 2005 av audiomur Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hva er da vitsen med to forskjellige størrelser? Mer praktisk med liten inngang i feks. MP3-spillere. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Grunnen til at den store varianten fortsatt brukes på stasjonært utstyr,er nok at det er en mer holdbar løsning over tid. Endret 10. oktober 2005 av audiomur Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Kvalitetsfølelsen på de store pluggene (stereojack/phonoplugg 6,3 mm) er langt høyere enn på de små pluggene (stereojack/mini-jack 3,5 mm). De store glir lett og ledig inn i kontakten og sitter som støpt med et fyldig klikk. De små må kanskje tvinges litt inni og virker som at de kjøres fast (glidende overgang med mer og mer motstand) istedetfor å klikke på plass. De aller minste kontaktene (stereojack/mini-jack 2,5 mm) er gørrkjedelige. Jeg bruker gjerne millimeter-størrelsen på dem når jeg prater om dem. Navn som mini-jack, stereoplugg, phonokontakt osv. dekker liksom over hverandre såpass mye at de kan være vanskelig å skjelne nøyaktig. Endret 10. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå