Gå til innhold

Ordboka på N6230i

Kriff

Anbefalte innlegg

Hallais!

Nå har jeg fått ordna meg en Nokia 6230i som hverdagstelefon, noe jeg er storfornøyd med! Det er få telefoner jeg har vært mer fornøyd med gjennom tiden enn min gode gamle 6230, og jeg skjønner ikke helt at jeg solgte den.

Men nå skulle skaden opprettes. Nå skulle jeg gå tilbake til gamle takter, og skrive tekstmeldinger raskere enn Karl I. Hagen ut av en moské.

Men nædda.

Det viser seg at ordboken på den nye og forbedrede versjonen er helt bak mål! Det går nesten raskere å skrive uten T9 enn med, siden telefonen kommer med så mange idiotiske forslag før jeg får det rette ordet.

Nå kommer jeg riktignok ikke på så mange eksempler, men hvis man for exempel prøver å skrive "å", et lite ord, én bokstav, og et av de vanligste ordene i det norske språk, foreslår telefonen at det ordet du lette etter var "a"!

Bare ett av eksemplene, og det er mange flere.

Det jeg lurer på, er om dette kanskje er litt forbedret i nye software-versjoner? Nemlig veldig frustrerende å ikke kunne skrive meldinger i et greit tempo, noe som tross alt er et av hovedpunktene mine når det gjelder telefonen min.

I tillegg til dette har den en fæl uvane når det gjelder å slå seg av i tide og utide. Telefonen er helt ny, og har ikke blitt utsatt for noe slemt av noe slag, så dette må vel være noe som ligger i SW...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ordboka registrerer de orda du bruker mest, og blir av den grunn lettere å ha med å gjøre etter en tid.

Det at det er en helt ny SW trenger ikke å bety at den er feilfri. En ny oppdatering kan sikkert hjelpe.

4996496[/snapback]

Ordboka er satt til norsk, ja. Jeg satt ordlista til engelsk, starta telefonen på nytt uten SIM-kort, for så å starte den på nytt med SIM-kortet i.

Når det gjelder læringsevnen til telefonen, er jeg alt annet enn imponert. Tidligere telefoner fra SE og liknende har hatt en meget god innlæringsevne, men denne ser ut til å være helt fraværende på 6230i. Utrolig synd for slik en bra telefon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...