Gå til innhold

God Death Metal

Tuttebobo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC,28/10-2005 : 16:27]Nihilisme? Har ikke peiling på hva det er engang. :blush:

5071678[/snapback]

nihil|is'me -n (fra ty., av lat. nihil 'ikke noe')

1 filos: oppfatning som fornekter alle verdier og normer og framhever at tilværelsen er meningsløs

5071694[/snapback]

Jeg er enten dum eller bare litt treg sånn på... morgenkvisten? Forsto uansett ikke en dritt av det der. :hm:

EDIT: Joda Glint, om de spiller bra metal kan jeg skjønne at mange hører på det. Personlig synes jeg uansett om musikken er bra, at slik musikk byr meg imot å høre på, når tekstene er såpass syke. Selv hvor lite alvorlig man måtte ta det.

Det er sjelden bandene det blir problemer med når tekstene er sånn, men fansen. Bandet får voldelige og ofte syke fans (neida, sier jo ikke at du er slik ;) ).

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Det er sjelden bandene det blir problemer med når tekstene er sånn, men fansen. Bandet får voldelige og ofte syke fans (neida, sier jo ikke at du er slik ;) ).

5071764[/snapback]

Bullshit. Om det er slik så burde Inferno og Hole In The Sky-festivalene være rene slagmarkene.

Lenke til kommentar

MeTa][iC: Du sier du liker Ensiferum, spesielt Into Battle fra Iron plata. La oss kikke litt på tekstene fra den sangen.

"We have an urge to kill and our lust for blood has to be fulfilled

WE'LL FIGHT TILL THE END! And send our enemies straight to Hell!"

"Blood will spill and heads will fall

as the swords sparkle, lights the night

The ground rumbles as we attack

in the throes of rage, we will fight

The lightning's flash, the thunder's roar

will petrify the weak

We'll show no mercy, we'll kill them all!

We are sworn in the name of steel"

Siden du tar tekster så seriørst må vel det bety at du syns det er greit med vikinger som løper rundt å halshogger hverandre? Men jeg håper ikke du tror gruppa gjør dette? Virker som du ikke forstår at musikktekster ikke alltid definerer personen som skriver dem.

Lenke til kommentar

Jeg liker bedre å høre om mine forferdre som dro på tokt og drepte hverandre enn å høre på perverse menn nå til dags som voldtar døde jenter ei hel uke. Om du ikke synes det, må jeg få si at det er bittelitt rart.

EDIT: Selvfølgelig tror jeg ikke at bandene synger om hva de selv gjør. Det har jeg for så vidt heller aldri sagt?

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC,28/10-2005 : 18:55]EDIT: Selvfølgelig tror jeg ikke at bandene synger om hva de selv gjør. Det har jeg for så vidt heller aldri sagt?

[iC,28/10-2005 : 15:21]Hvorfor da synge om slike ting når man ikke har noe til felles med dem?

[iC,28/10-2005 : 15:42] Bandet får voldelige og ofte syke fans

Vet at fans ikke har noe med bandet å gjøre, men... Den meningen svekker ikke akkurat mistanken min.

:shrug:

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Jeg er både voldelig og syk, og endelig fant jeg ut at det er cannibal corspe sin feil, deilig! Har ventet lenge på og ha noe og skylde på, og siden jer var så heldig og høre på slik syk musikk kan jeg endelig skylde på noe, Cannibal Corpse: det er deres feil at jeg skal ta livet av fire hunder, tre pappegøyer, syv barn og 8 voksne på forskjellige syke måter imorgen. Og dere skal kaste de i fengsel, ikke meg, det var de som lagde den syke musikken.

Mvh.

Øyvind

Lenke til kommentar

Dere tror visst at jeg generaliserer. Dette gjør jeg ikke. Det finnes mange ikke-voldelige fans av diverse metal-band (flere enn det finnes voldelige). Det finnes forsåvidt også voldelige Scooter-fans, og det har ikke noe med musikken å gjøre.

Det er ikke musikken som gjør dem voldelige.

Men dere kan da vel ikke nekte på at det finnes kretser med satanister og andre galninger (nei, jeg sier ikke at satanister er glaninger, ikke mer gal enn andre religionsmenn - Jeg snakker om de satanistene som drikker griseblod, skraper opp seg selv, har sex med ei geit, osv) som gjør alt mulig sykt, og som samtidig hører på sånn musikk?

Igjen må jeg si det, det er ikke musikken som gjør dem sånn, det er omvendt. Det er de som kommer på konserter av disse bandene og starter faenskap.

Det er jo flere ganger at band-medlemmer av slike band har blitt skadet.

Nå vet jeg at det jeg nå skal si ikke har mye med "satan-rock" å gjøre, men jeg sier det like vel.

Dimebag ble drept på scenen. Hva dette handlet om er jeg ikke helt sikker på (hadde vel noe med hat på grunn av oppløsningen av Pantera å gjøre elns), men dette beviser bare at det finnes voldelige folk som hører på sånn musikk.

Dere kan også se på Gorgoroth, som hiver levninger av døde dyr utover publikum og sprayer dem med dyreblod.

Det finnes band som er helt syke, rett og slett, som de aller fleste ikke engang vil nevne navnet på.

Angående dette med at Scarface prøver å vise meg at jeg sier meg selv imot er ingen vits i. Det ble muligens en smule feilformulert der, og du har visst misforstått.

Jeg har aldri sagt at bandene gjør det de synger om. Det jeg sier er at de har noe "til felles" med sine tema. Det MÅ de jo ha. Hvorfor skulle de ellers synge om det? En eller annen form for forbindelse må de ha til sine tema når de synger om det samme tema hele tiden?

Det er jo egentlig bare pop-artister som synger om forskjellige tema bare for å tjene penger og bli berømt?

Lenke til kommentar

Fair enough. Men har fremdeles ikke forstått helt hvordan man kan være så opphengt i tekstene. Må du løpe til internett å lese tekstene til et band hver gang du hører bra musikk, for å finne ut om tekstene omhandler temaer som du aksepterer? Og så bestemme om du skal fortsette å like dem?

Forresten så syns jeg det er bedre med tekster om perverse menn som voldtar døde jenter i ei hel uke, enn om dine forfedre som dro på tokt å drepte hverandre (hadde de drept kristne så hadde det vært bedre). Vold kan være skikkelig moro i musikk, film og spill så lenge det er ekstremt nok og gjort med litt orginalitet :)

Og må si jeg tar sterk avstand av f.eks Mayhem og Gorgoroth sine virkemidler på scenen. Men det forandrer ikke synspunket mitt på selve musikken de lager. Den er fremdeles like bra.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Dere tror visst at jeg generaliserer. Dette gjør jeg ikke. Det finnes mange ikke-voldelige fans av diverse metal-band (flere enn det finnes voldelige). Det finnes forsåvidt også voldelige Scooter-fans, og det har ikke noe med musikken å gjøre.

Det er ikke musikken som gjør dem voldelige.

5078433[/snapback]

Var det ikke tekstene som gjør dem voldelige? Ja, du finner voldelige personer overalt. Pointet er?

Men dere kan da vel ikke nekte på at det finnes kretser med satanister og andre galninger (nei, jeg sier ikke at satanister er glaninger, ikke mer gal enn andre religionsmenn - Jeg snakker om de satanistene som drikker griseblod, skraper opp seg selv, har sex med ei geit, osv) som gjør alt mulig sykt, og som samtidig hører på sånn musikk?

5078433[/snapback]

Ja, for det er jo SÅ mange av slike folk. :!:

Igjen må jeg si det, det er ikke musikken som gjør dem sånn, det er omvendt. Det er de som kommer på konserter av disse bandene og starter faenskap.

5078433[/snapback]

Jeg har aldri sett en slåsskamp eller lignende på en metal-konsert noensinne...om du ser bort ifra mosh-pits da. :)

Nå vet jeg at det jeg nå skal si ikke har mye med "satan-rock" å gjøre, men jeg sier det like vel. Dimebag ble drept på scenen. Hva dette handlet om er jeg ikke helt sikker på (hadde vel noe med hat på grunn av oppløsningen av Pantera å gjøre elns), men dette beviser bare at det finnes voldelige folk som hører på sånn musikk.

5078433[/snapback]

Han ble drept av en med paranoid schizofreni. Motivet hans tok han med seg i graven, so don't even go there.

Ja, noen voldelige folk hører på metal. Andre hører på hiphop, noen hører på Beatles, Bertine Zetlitz...hva er pointet ditt?

Dere kan også se på Gorgoroth, som hiver levninger av døde dyr utover publikum og sprayer dem med dyreblod.

Det finnes band som er helt syke, rett og slett, som de aller fleste ikke engang vil nevne navnet på.

5078433[/snapback]

Har sett Gorgoroth, så ikke mye griseblod eller innvoller, bare et kjedelig band. Mayhem avslutter konsertene sine med å pælme grisehoder de bruker som del av scenepynten ut til publikum. Not my cup of tea, men det er effektive virkemidler når de spiller såpass ekstrem musikk som de gjør.

Angående dette med at Scarface prøver å vise meg at jeg sier meg selv imot er ingen vits i. Det ble muligens en smule feilformulert der, og du har visst misforstått.

Jeg har aldri sagt at bandene gjør det de synger om. Det jeg sier er at de har noe "til felles" med sine tema. Det MÅ de jo ha. Hvorfor skulle de ellers synge om det? En eller annen form for forbindelse må de ha til sine tema når de synger om det samme tema hele tiden?

5078433[/snapback]

Siden debatten startet med at du har et problem med Cannibal Corpse sine tekster så kan jeg nevne de har sagt at de er store fans av zombie/splatterfilmer og bandnavnet er en hyllest til George A. Romero. Der har du forbindelsen din. TEH SHOCKING!

Det er jo egentlig bare pop-artister som synger om forskjellige tema bare for å tjene penger og bli berømt?

5078433[/snapback]

Mulig det er fordi det er midt på natta nå, men....hæ?

Lenke til kommentar
Sick thoughts run through my head as I stare

At the dead, over and over, I can't escape

I begin the dead sex, licking her young, rotted orifice

I cum in her cold cunt, shivering with ecstasy

for nine days straight I do the same

She becomes by dead, decayed child sex slave

her neck I hack, cutting through the back

I use her mouth to eject

den teksten er så grotesk at den blir komisk :ermm:

5001772[/snapback]

:wee:

god death metall =

growl vokal

intelligente tekster, men gore tekster går fett det og, samt religion kritiske tekster (fleste vet her at religion sucks anyway)

blastbeats, samt litt jazza rytmer og

teknisk bassist og gitarist :thumbup:

blanding av stil-arter

fengende riff og dødstunge riff \m/

Endret av Jonki
Lenke til kommentar

5078433[/snapback]

Ja, det fins overalt!! NEEEII!!!1

Fordommer ftw. Herregud, at det går an.

Gå ut og lek, fint vær i dag.

Lenke til kommentar
[iC,30/10-2005 : 02:51]Igjen må jeg si det, det er ikke musikken som gjør dem sånn, det er omvendt. Det er de som kommer på konserter av disse bandene og starter faenskap.

5078433[/snapback]

Jeg har aldri sett en slåsskamp eller lignende på en metal-konsert noensinne...om du ser bort ifra mosh-pits da. :)

Jeg har vært på kanskje 10 konserter eller noe sånn og sett 2 slosskamper. Men begge gangene har det vært en person som hadde drukke ALT for mye, og prøvd å moshe når alle andre bare står der rolig og/eller headbanger. Etter ca. 5 minutter og sikkert 15 advarlser fra folk rundt så fortsetter tosken, og da ber han jo egentlig om å få en på trynet.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...