Gå til innhold

http://upload.forvirra.com ny kode 12.10.05

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som den fungerer greit, men du har jo ingen garanti på filnavn. Om ikke annet, ville jeg ha laget et eget felt hvor du skriver inn brukernavnet. Det endelige filnavnet kan da bli "brukernavn_orginaltfilnavn.jpg".

En annen mulighet, er å bruke fsockopen (php) til å skjekke brukernavn og passord opp mot Hardwares servere. Da vil du få sikret at bare brukere fra HW får laste opp, og at alle brukernavn er riktige.

Som du ser i php-manualen, kan du bruke fsockopen til å sende HTTP-requester. Send så oppgitt brukernavn og passord til HW-serveren med POST-data (her etterlikner du bare HTTP-requesten som din PC sender ut når du logger inn på HW mest mulig). Når du så får svar fra serveren, kan du finne ut om du ble logget inn ved å lete etter teksten "feil brukernavn og/eller passord", eller hva det er som står.

Litt trælete, men det går.

Da vil du forresten også få muligheten til å lage et kontrollpanel for hver bruker, hvor han kan se sine opplastede bilder, etc.

Lenke til kommentar

god idé, får komme med en liten ønskeliste til siden. går på uni, så har ikke all verdens tid til å træle med det her.. tenker jeg skriver om hele koden etterhvert.. bruker et ganske hardt modifisert script nå

EDIT: forløpig utseende messig og greit da med andre ord :)

Endret av opticus
Lenke til kommentar

du.gif:
du valgte et ugyldig filetternavn. det er ikke mulig å uploade filer som php, perl, asp, ...

Warning: getimagesize(/var/www/upload/img/du.gif): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/upload/makeThumb.php on line 15

Warning: Division by zero in /var/www/upload/makeThumb.php on line 21

Warning: imagecreatetruecolor(): Invalid image dimensions in /var/www/upload/makeThumb.php on line 26

Warning: imagecreatefromjpeg(/var/www/upload/img/du.gif): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/upload/makeThumb.php on line 27

Warning: imagecopyresampled(): supplied argument is not a valid Image resource in /var/www/upload/makeThumb.php on line 28

Warning: imagejpeg(): supplied argument is not a valid Image resource in /var/www/upload/makeThumb.php on line 31

Kode til forumposten din:

[URL=http://upload.forvirra.com/img/du.gif][IMG=http://upload.forvirra.com/img/thumb/du.gif][/URL]

EDIT: Når jeg laster opp en gif-fil altså.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Kanskje ikke det du ønsker svar på, men jeg bare kommenter det. Du skriver "Upload side for bilder", mens det i virkeligheten skrives "Opplastningsside for bilder", eventuelt "Uploadside for bilder".

:)

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Ser ut som den fungerer greit, men du har jo ingen garanti på filnavn. Om ikke annet, ville jeg ha laget et eget felt hvor du skriver inn brukernavnet. Det endelige filnavnet kan da bli "brukernavn_orginaltfilnavn.jpg".

En annen mulighet, er å bruke fsockopen (php) til å skjekke brukernavn og passord opp mot Hardwares servere. Da vil du få sikret at bare brukere fra HW får laste opp, og at alle brukernavn er riktige.

Som du ser i php-manualen, kan du bruke fsockopen til å sende HTTP-requester. Send så oppgitt brukernavn og passord til HW-serveren med POST-data (her etterlikner du bare HTTP-requesten som din PC sender ut når du logger inn på HW mest mulig). Når du så får svar fra serveren, kan du finne ut om du ble logget inn ved å lete etter teksten "feil brukernavn og/eller passord", eller hva det er som står.

Litt trælete, men det går.

Da vil du forresten også få muligheten til å lage et kontrollpanel for hver bruker, hvor han kan se sine opplastede bilder, etc.

Åssen ser POST-headere ut? Og åssen finner man ut hvilke headere HW send er ut? :hmm:

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar helt feil, ser POST-data ut akkurat som GET-data i HTTP-requesten :)

data1=detteerverdienavdetførstefeltet
&data2=detteerverdienavdetandrefeltet

POST-variablene som du sender til HW, står i FORM-taggen.

Dataene sendes til http://forum.hardware.no/index.php?act=Login&CODE=01

Eksempel:

UserName=Mikka
&PassWord=soppert123

Nå har jeg ikke vært borti HTTP-requester i det hele tatt på ei god stund, og har aldri vært spesielt god på feltet, men etter et kjapt google-søk, kom jeg fram til at en POST-HTTP-request av dette slaget kunne sett ut noe som dette:

POST /index.php?act=Login&CODE=01 HTTP/1.0
User-Agent: HTTPTool/1.0
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Content-Length: 32

UserName=Mikka&PassWord=soppert123

Mulig dette er feil, men det er en start iallfall. :)

Lenke til kommentar

Og forresten, hvor er rettningslinjene? Og det står faktisk heller ingenting om at tjenesten kun er for *.jpg-filer.

Masse PHP-feilmeldinger om jeg ikke laster opp noe som helst.

EDIT: Og i tittelfeltet står det "forvirra.com.com"

Endret av PT
Lenke til kommentar
Og forresten, hvor er rettningslinjene? Og det står faktisk heller ingenting om at tjenesten kun er for *.jpg-filer.

Masse PHP-feilmeldinger om jeg ikke laster opp noe som helst.

EDIT: Og i tittelfeltet står det "forvirra.com.com" 

takk for tilbakemeldinger..

retningslinjene er at man skal bruke brukernavn forran i filnavnet, det er ingen andre retningslinjer

EDIT: alt er rettet på nå

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...