Gå til innhold

På utkik etter nytt mobilabb. Litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på vei til å kjøpe SE W800i og skal i den sammenheng også ha et nytt abonnement. Slik jeg oppfatter det er det mer lønnsomt å kjøpe telefonen og abb hver for seg. (Si ifra om jeg tar totalt feil).

Det jeg er ute etter er et abb med veldig lav ringepris. Har myst litt rundt Netcoms Mytalk og Chess Move, men er ikke helt sikker. Noen som har tips til et bra abb? Trenger tilgang til wap epost osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp MyTalk i alle fall. Vil som regel ikke lønne seg, og er, etter min mening, en flopp. Viss du kjøper NetCom, bør du kjøpe med Active Talk, evt Telenor Mobil Preivat + eller Djuice Nonstop.

Hva som lønner seg mtp å kjøpe med og uten bindingstid, varierer sterkt med hvilken bruk du har.

Lenke til kommentar

commit.no selger w800i med binding til Fri20 (49,-/mnd) til 2399. Det blir ca. 3000 til sammen, og det er fri immnelding ut måneden. Det beste er at Telenor gir deg koden til operatørlåsen gratis dersom telefonen er kjøpt med binding til ab. Så der sparer du jo noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor Telenor gir ut koden. Hva er da poenget med låsen? Alle låste telefoner som ikke er kontanttelefoner selges jo med abbonement.

Godt spørsmål. De gir den vel ut fordi Forbrukerombudet truet de med en sak i Markedsrådet. Og så opererer de med lå siden 94,3 % ikke spør om å få låsen, siden de ikke tenker slik som vi :!:

Men det virker som om de utelukkende har gått etter Telenor med dette, har ikke sett liknende saker med Netcom, Tele2, e.l.

Lenke til kommentar
Fri20 var jo ikke akkurat billig. Men om jeg putter i Chess Knock-out og betaler 50spenn mnd til telenor så kan det jo bli billigere... Kan man bare skrive inn "låseopp-kode" på SE-telefonene, eller må den leveres inn? Om du kan, hvordan?

Du sender en epost til kundesupport.

Lenke til kommentar
Har sjekka det. Ble knockout. Men hvordan er fremgangsmåten for å låse opp en SE-mobiltelefon? Sett at du har koden.

5004309[/snapback]

Du mailer/ringer kundeservice oppgir imei nr på mobilen din, tar ca 10 virkedager før du for tilsendt koden i post eller på mailen.

Så er det bare å taste koden i mobilen, følger med veiledning hvis du ikke har låst opp en SE mobi lfør:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...