thklinge Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Hehe. Virker jo nesten som at du er dum nok til å tro på det du selv sier. Tenkte jeg kunne liste opp enkelte bra telefoner fra Nokia. Jeg prøver å unngå å ta med mursteiner som W900i i listen, da alle vet at man kan lage en god mobil om man lar den veie så mye som 149 gram. Dette er også et problem i P990. Nokia klarer å kombinere det å lage gode telefoner uten å alltid komme opp på 150 gram. Jeg er et lyst hode og foretrekker absolutt Sony Ericsson. For et år siden kjøpte jeg en S700i som er GENIAL. Den er rask og fin, har en stor og bra skjerm, den kan oppdateres hjemme i stua om det skulle oppstå noen bugs. Kameraet er på 1,3 Mpx som er brukbart til å ta bilder med. Et bilde tatt av min mobil havnet faktisk på forsiden av Bladet Tromsø. Fikk totalt 2000.- for bildet / tips om saken. Den veier 137 gram og det er helt kurant, jeg har aldri vært plaga av vekta på telefonen.Uansett, dette var i september 2004, altså et år og en måned siden. Jeg forventer derfor at en mobil jeg kjøper nå skal være et godt steg videre. Altså: Nokia 6280 - QVGA-skjerm, bluetooth, UMTS, EDGE, minnekort, slide-design osv.. Både mindre og lettere enn W900i, og sannsynligvis ca. 1000 kr billigere. Ingen reelle konkurrenter fra noen produsenter som driver i norge. Er ikke kommet på markedet enda. Har samme skjerm som S700. (Hurra! Nokia brukte bare et ÅR på å nå opp på samme nivå som SE.) 10Mb internminne er lite til sms, mms, kontakter, notater og kalender. Nokia vil selv ikke oppgi hvor mange kontakter som kan lagres. Veier bare 22 gram mindre enn S700, for deg som brydde deg om vekta. Designet kan vel disktures, personlig tiltaler det ikke meg. Leveres bare med 73 MB minne totalt, W900 med 500... Nokia 6270 - Samme mobil, bittelitt større og med bedre høytalere, men uten 3G. Regner med at denne blir litt billigere, og heller ingen særlige konkurrenter. Kjipere enn 6280, orker derfor ikke kommentere den. Er heller ikke kommet på markedet enda. Disse to over har ikke noe revelusjonerende, 3G er vanlig, 2Mpx har SE hatt i flere mobiler siden før sommern, skjermen har SE hatt i over et år, osv osv.. Når disse omsider kommer på markedet så kan vi se på konkurrenter og det blir nok mange. Nokia E70 - En liten konkurrent til P990. Den har selvfølgelig mye bedre skjerm, den er mindre og lettere og utvalget av programmer er større. Nokia E61 kan også nevnes som konkurrent, og den har også sine fordeler. Bra skjermer fra Nokia er absolutt ingen selvfølge og vi får se i jan-mar 2006 hva konkurrentene har å tilby. Det er lov å like SE, skal ikke hindre deg i det, men når de produserer så få mobiler som de gjør blir det vanskelig å nå helt opp. Nokia som på noen få måneder har presentert 15 mobiler har imponert meg på en eller annen måte ved hver av dem, med unntak av 2652 Som du kanskje lærer skader det aldri å tenke litt før man poster. Tenker i massevis jeg, som alle andre på forumet. En viktig forskjell her er at jeg ikke er nedlatende mot andre som deltar i diskusjonene. Du vil nok oppleve at du kommer lengre om du behandler andre med respekt og diskuterer sak, ikke person. Nokia har ingen mobiler i butikken som imponerer meg. Er lett å skryte av det som kommer en dag, men å leke med framtia kan hvem som helst gjøre. Jeg bestemmer meg når jeg står i butikken og kan prøve de forskjellige telefonene. Hittil har Nokia slitt med å nå opp, og det har de gjort i flere år. Se bare på markedsandelene, som har rast. Men konkurranse er kjempebra for oss forbrukere så vi får håpe mange leverandører leverer enda bedre mobiler i tiden framover. Endret 22. oktober 2005 av thklinge Lenke til kommentar
Kornelius Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Den beste nå er vell Siemens SXG75, bra kamera,3g,gps,kjempe bra skjerm og mye penere enn nokia! synes jeg selv. hehe 5001145[/snapback] Jeg må si meg enig her. Siemens SXG75 er absolutt en telefon du bør ta en nærmere titt på. Jeg er klar over at den ikke er sp liten, men pen er den etter min mening. Denne er hvertfall full av funskjoner. http://www.benqmobile.com/cds/frontdoor/0,...NrNrNrN,00.html Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Hvis man vil ha en veldig funkskjonell mobil så bør du vurdere Qtek S100/110. Liten (til PDA å være) og kjører Windows Mobile. Mangler dog Edge og 3g, men det fikser man lett med et w-lan kort (men fremdeles uten UMTS). Stor og lys Qvga TFT skjerm og funkskjonsrikt operativ system. Har også 1,3 megapixels kamera, men merkes at det ikke er en kamera mobil, heller en PC. Eller Pocket Pc som det heter. Vil unødig kalle N6280 for den beste telefonen på markedet. Mitt råd: Gå i en butikk og prøv noen av de nevnte telefonene her. Tror du vil like Windows Mobile. Nå har jo 2005 versjonen også komt, så da synker sikkert s100 i pris (hvis du ikke vil ha 2005 versjonen da ) Endret 22. oktober 2005 av Slurt-is Lenke til kommentar
john-hah Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 hva med Sharp 903. 3G, 3,2 mp, 2x optisk xoom. Man får det bare med Vodafone for øyeblikket, men tror det kommer annen type senere Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvis man vil ha en veldig funkskjonell mobil så bør du vurdere Qtek S100/110. Liten (til PDA å være) og kjører Windows Mobile. Mangler dog Edge og 3g, men det fikser man lett med et w-lan kort (men fremdeles uten UMTS). Stor og lys Qvga TFT skjerm og funkskjonsrikt operativ system. Har også 1,3 megapixels kamera, men merkes at det ikke er en kamera mobil, heller en PC. Eller Pocket Pc som det heter. Vil unødig kalle N6280 for den beste telefonen på markedet. Mitt råd: Gå i en butikk og prøv noen av de nevnte telefonene her. Tror du vil like Windows Mobile. Nå har jo 2005 versjonen også komt, så da synker sikkert s100 i pris (hvis du ikke vil ha 2005 versjonen da ) 5043524[/snapback] Vel, jeg har prøvd to av Qtek-modellene og begge har et stort problem, Windows Mobile! Jeg har en av de best spesifiserte Ipaqene og på den er Windows Mobile strøkent. MEN på en mobil er det begrenset med både minne og CPU og dermed får du problemer med at telefonen går treigt. På Qteken tar det lang tid å åpne innboksen første gang, deretter går det kjappere siden den ligger resident i minne. Samme er det med kontakter-applikasjonen, kameraapplikasjonen, kalender osv osv.. Til slutt er det veldig mye resident i minne og da begynner ALT å gå treigt. Dermed må du _OFTE_ inn i task manager og drepe applikasjoner du mener du trenger minst for å få hastigheten opp igjen. De Qtekene jeg prøvde (husker ikke modellnummer) blir jeg _aldri_ å kjøpe. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Qtek S100 har 416MHZ Intel prosessor så det skal mye til får å kjøre DEN på tryne. Jeg synes det går raskt hvis du lagrer alt media på minnekortet og bare nødvendig programvare i innebygd minne (for Qtek bruker innebygd minne som RAM, derfor går den jo tregere og kan kjøre mindre applikasjoner på en gang.) Jeg har et minnekort på 1 GB og den kjører vel så fort. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg anbefaler deg å gå til feks telebutikken, etc. og spørre om du kan prøve mobilene. Jeg har fått gjort det selv. Det er lett for meg å si at du skal velge SE, pga. nokia suger, etc. Men, hvordan vet du at jeg er kompetent nok til å si det? Har jeg hatt nokia og SE fra samme tidsepoker, i samme prisklasser? Er jeg kompetent nok til å finne ut småfeil av meg selv? Personlig, skal jeg aldri mer ha nokia. Etter nokia 3210, mener jeg kvaliteten har sunket.. Ikke at 3210 var noe revolusjonerende telefon, men den tålte nå en god del mer juling enn de nyere nokia'ene jeg har hatt i min besittelse. Jeg har ikke prøvd nokia, siden 3200, men jeg har også hatt en del dyrere nokia'er, som 8850, o.l., som kostet 6.000kr ny. Jeg har nå SE K750i og jeg har vært veldig fornøyd med den. Det var noen små irritasjonsmomenter i begynnelsen, men etter jeg ble vannt med SE istedenfor Nokia, er den så mye bedre å bruke - på alle måter. Men for all del, ikke kjøp en telefon på bare mitt utsagn. Gå til butikken, prøv diverse telefoner og se hvordan skjerm, programmer, etc. fungerer. Snakk gjerne med folk som har hatt telefonene mer enn et par dager. lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå