Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i disse minidv-kassettene?

Anbefalte innlegg

Hei der,

Jeg er på jakt etter noen kvalitetsbånd til minidv kameraet mitt (Panasonic) og har fått inntrykk av at det er ganske viktig å holde seg til ett og samme merke når man kjøper nye kassetter. Siden jeg har Panasonic kamera kjøper jeg helst Panasonic kassetter. Har sett på nettet at det er noen Panasonic minidv kassetter som heter Panasonic "Professionsal" og "master" som visstnok skal være gode. Jeg filmer ikke så mye, så om disse er LITT dyrere enn gjennomsnittet gjør ingenting. Spørsmålet er bare... hvor får jeg dem (og helst billigst)? "AY-DVM63PQ" er koden på professional tapene.

Har sett litt på ebay og noen elektro-butikker på nettet, men ingen som har disse sender til Europa :no:

Vet noen om noen norske nettbutikker som fører disse? Kan gjerne bestille fra utlandet også, bare de er villig til å sende til meg! Noen som har erfaring/tips til disse eller andre minidv bånd jeg bør bruke?

På forhånd mange takk!!

Med vennlig hilsen,

/joakim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke merke kvalitetsforskjell på disse tapene, men holdbarheten er lengre på de dyre. De er derimot mer følsomme mot å brukes mange ganger, enn billigere taper.

Mitt tips: Kjøp billige Panasonic DV-taper til råopptak, og hvis du vil lagre sluttresultatet etter redigering på mini-DV i stedet for f.eks DVD, kan du bruke master eller pro taper til dette for best mulig holdbarhet. Sjekk også om eneste grunn til prisøkning mellom de to dyreste er såkalt "memory" på tapene. Dette trenger du ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har også sett noen dyre miniDV med memory, hva er dette godt for?

5000944[/snapback]

Kun enkelte kamera kan bruke denne funksjonen. Du kan lagre egne posisjoner på tapen, eller kapitler om du vil, slik at du raskt og enkelt kan spole til akkurat disse posisjonene/kapitlene (rett meg om jeg tar feil).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...