Gå til innhold

Oppgradere pc for å klare de nye spillene

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på og oppgradere pc'n min slik at jeg klarer de nye spillene på full grafikk eller litt mindre enn full..

Har dette nå:

ASUS A8V Deluxe s.939 -agp-

AMD 64 3200+ "venice" s.939

Gainward Geforce 6800 Ultra -agp-

OCZ 1024mb dual channel optimized pc3200..

Skjermkortet mitt holder til de nyeste spillene regner jeg med, så da dropper jeg oppgradering av skjermkort og hovedkort..

det jeg lurer på og oppgradere er cpu og minne..

Noen som har noen formening om hva jeg burde velge?

Har ikke så veldig mye penger å bruke nå så, må nok oppgradere i etappe vis..

Skal spille BF 2, CS Source og kanskje fler nye spill..

Mvh

Endret av Mogge_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

setter du opp fsb på cpun så kan du fort kommer opp i 2,3 ghz :) bortkastet penger å betale 2000.- for en litt sterkere cpu :)

kjøp heller bra ram som kan klokkes litt så blir nok maskinen mye sjappere og bedre og du har til og med spart penger :):thumbup:

Endret av LWSR54
Lenke til kommentar

Hvis man vil lære om datamaskiner og dens komponenter, les noen av stickyene i de relevante kategoriene. Står mye der for de uinnvidde.

Cachen er et minne på prosessoren der instruksjoner og data blir mellomlagret slik at prosessoren ikke trenger å gå tilbake til hovedminnet for å hente det. Slik spares tid og ytelsestap.

Lenke til kommentar

å kjøpe ny prosessor er etter min mening bortkastet pr dags dato, hvis du skal bruke pc'en til spilling. Kjøp heller 2 gig med KVALITETSRAM (kan anbefale OCZ 2x1024MB PC4000 DDR500 brikkene de selger på netshop.no), RAM som er GARANTERT til å klokke opp til MINST 250MHz DDR... Ved å sette buss-hastigheten på 250MHz har du plutselig en 2500Mhz prosessor, mao. en 25% raskere prosessor, dobbelt så mye RAM og 25% raskere RAM. Dette gjør at spill flyter bedre, i tillegg har du spart masse penger til neste oppgradering om ca. et års tid... :)

Lenke til kommentar
å kjøpe ny prosessor er etter min mening bortkastet pr dags dato, hvis du skal bruke pc'en til spilling. Kjøp heller 2 gig med KVALITETSRAM (kan anbefale OCZ 2x1024MB PC4000 DDR500 brikkene de selger på netshop.no), RAM som er GARANTERT til å klokke opp til MINST 250MHz DDR... Ved å sette buss-hastigheten på 250MHz har du plutselig en 2500Mhz prosessor, mao. en 25% raskere prosessor, dobbelt så mye RAM og 25% raskere RAM. Dette gjør at spill flyter bedre, i tillegg har du spart masse penger til neste oppgradering om ca. et års tid... :)

Link til den rammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...