Gå til innhold

Hva er flaskehalsen i systemet mitt

GeirL

Anbefalte innlegg

Hva er flaskehalsen i systemet mitt.

CPU AMD 64 3500+ venice

2*512 mb ddr Twinmos pc 3200

Harddisk: Seagate 200 Gb SATA NCQ støtte

Hovedkort: Asrock dual sata2

Kabinett Chieftech Dragon maxi sølv.

CPU: kjøler Zalman CNPS7000 alcu

Skjermkort: Point of view 7800GT

Skjerm Xerox 17 lcd 8 ms.

Spørsmålet er er dette bra nok i spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det stemmer sånn halvveis. 4*512 klokker omtrent like bra som 2*512, men du må kjøre 2T o det taper du noe båndbredde på.

alternativet er 2*1024, men da går det hardt utover overklokkingsegenskapene. men du kan da gjøre som jeg har gjordt å bestillt 2*1024 som er godkjent for ddr500.

Lenke til kommentar
det stemmer sånn halvveis. 4*512 klokker omtrent like bra som 2*512, men du må kjøre 2T o det taper du noe båndbredde på.

alternativet er 2*1024, men da går det hardt utover overklokkingsegenskapene. men du kan da gjøre som jeg har gjordt å bestillt 2*1024 som er godkjent for ddr500.

takk fo tipset, er ikke så viktig for meg men etterhvert hadde mer ram vært digg tenker jeg!!

Lenke til kommentar

harddisker er stort sett alltid det tregeste mediumet på maskina di.

raptor disken min er noe raskere enn vanlige disker, og et raid oppsett ville være enda raskere. spørsmålet er hvor mye penger man ønsker å legge i sånt. scsi i raid er enda raskere enn raptor igjen, men det koster maaasser penger og bråker noe infernalsk

skal du ha mer teknisk forklaring på hvorfor harddisker er så treige så får du håpe noen andre som vet mer vil svare :)

Lenke til kommentar

Uansett hvor raskt eller ikke, så er harddiskene det tregeste med en reell hastighet på rundt 80mb/sek..

Ikke noe mer, du har ikke treigere disker enn de fleste av oss, som ikke liker å høre på knatring fra en raptor, og selv da er de ikke veldig mye raskere enn de andre.. Men, noen "merker" forskjell, og da er det greit!

EDIT: slått på streken...

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

å bruke "" på ordet merker er vel litt villedende da det ikke er noe problem å merke forskjell med en raptor som OS disk. jeg vil faktisk påstå at det er de som ikke merker noe som skiller seg ut, og ikke motsatt...

Goophy har rett i at det ikke hjelper i spilla, men det er andre fordeler som raskere boot, raskere loading, raskere installering osv. og disken knatrer kun nåpr den jobber, ellers så er den stille nok for meg, og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Hørt mange som sier de merker forskjell, og mange som sier de ikke merker forskjell.. Selv kjører jeg OS på en 250gb Seagate Sata "2" disk, og jeg har en system jeg føler er raskt nok.. Dog, er alltid rom for forbedringer. Kanskje det blir en raptor på meg etterhvert? Who knows..

Lenke til kommentar

Hvilken eller hvilke komponenter i systemet ditt som er flaskehalsen kommer jo helt an på hvilken situasjon eller applikasjon det er snakk om.

Spiller du spill? Hvilken oppløsning og kvalitetsinnstillinger spiller du i? I hvilke situasjoner/applikasjoner ønsker du bedre ytelse?

Lenke til kommentar
Hvilken eller hvilke komponenter i systemet ditt som er flaskehalsen kommer jo helt an på hvilken situasjon eller applikasjon det er snakk om.

Spiller du spill? Hvilken oppløsning og kvalitetsinnstillinger spiller du i? I hvilke situasjoner/applikasjoner ønsker du bedre ytelse?

Har en lcd skjerm dvs at oppløsning = 1200*1000 maks. spill

Lenke til kommentar

Med den oppløsningen finnes det ikke noe flaske hals på ditt system, din pc drar alle nyeste spill på denne oppløsning.

Da blir det først å frems en bedre lcd, 7800gt klarer høyre oppløsninger med eyecandy på :thumbup:

Hmm mer ramm er å foretrekke på noen nyere spill, kan nevne bf2 å fear som funker mye bedre med 2gb ddr

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Med den oppløsningen finnes det ikke noe flaske hals på ditt system, din pc drar alle nyeste spill på denne oppløsning.

Da blir det først å frems en bedre lcd, 7800gt klarer høyre oppløsninger med eyecandy på :thumbup:

Hmm mer ramm er å foretrekke på noen nyere spill, kan nevne bf2 å fear som funker mye bedre med 2gb ddr

lcd min er bra den da :cry:

hva mener du med bedre lcd da høyere oppløsning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...