Lostfields Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei Kan man bruke Windows XP Media Center Edition som et vanlig OS i tillegg til Media Center mulighetene? Grunnen til at jeg spør, er om jeg skal kjøpe Windows XP Pro eller Windows XP MCE? Er det noen større forskjeller mellom den norske utgaven av MCE og engelske? Misliker sterkt norsk konverteringer av OS'er... Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hmmm Windows XP Media Center Edition er jo Windows XP Pro. Og det går helt ann å benytte MCE som standar OS til all annet bruk.. Jeg vet ikke om det er noen spesiell forskjell, men for meg virker det som MCE er bare et program som inngår i Windows XP Media Center Edition. Og forskjell på norsk og engelsk er vel bare at det er på norsk og engelsk.. Lenke til kommentar
CMED# Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei, MCE-delen er bare et skall som kjører over XP Pro. Du kan velge selv om du vil at Windows skal starte opp som vanlig eller i Media Center. Jeg har selv den engelske versjonen, men det er vel noen fordeler med den norske (rent bortsett fra språket), hvis du skal bruke PCen som TIVO og ta opp norske TV-programmer. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Eh, går det liksom ikke ann å ta opp norsk tv med engelsk os? Men det kan godt være andre fordeler med norsk os. Er det noen som har lyst å ramse opp noen av forskjellene mellom norsk og engelsk os av media center? Lenke til kommentar
wildv Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har den norske versjonen av Win XP MCE 2005 kommet da? Trodde den skulle være på markedet den 15 oktober jeg. (Og det er ubekreftet...) Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 15 OKT er en lørdag, så det blir nok ikke lansert før på mandagen den 17. Men det må vel være noen som har fått med seg hvilke forskjeller det kommer å være i det norske kontra det engelske. Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Norsk MCE 2005 er på lager hos de fleste nettbutikkene allerede. Det som gjør det lettere med den norske versjonen er at du får en norsk programguide (EPG) sånn at du kan velge det programmet du skal ta opp fra EPGen, og slipper å knote med kanalnummer, dato og klokkeslett. Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har hørt at når den norske versjoner kommer så vil den engelske også få mulighet til å oppdateres for å støtte norsk EPG Lenke til kommentar
muscat Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg har hørt at når den norske versjoner kommer så vil den engelske også få mulighet til å oppdateres for å støtte norsk EPG 4997379[/snapback] Hvor har du hørt dette ? Og har du mer informasjon om det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå