Gå til innhold

Sliter med blinkende skjerm, FX5900

CaZpeR

Anbefalte innlegg

Har et GeForce FX5900 GE som jeg undrer litt på. Når jeg sitter i windows så blinker skjermen nesten hver gang jeg bytter et bilde i windows. Dette er veldig irriterende. Og når jeg prøver å spille spill som f.eks. Counter Strike så spiller jeg vel i 2 min før bildet og lyden fryser og jeg blir kastet ut av serveren pga. "overflow in a trusted area".

Prøvde også Serious Sam 2 Demo´en og fikk spillt i 3min før bildet frøs seg og skjermkortdrivern datt ut og jeg måtte restarte maskinen fordi den kjørte ikke i mer en 4-bits farger i windows.

Har noen tips om dette problemet? Jeg har tenkt ut at det kanskje er skjermkortet som ikke får nok strøm, men har sjekket strømkabelen til skjermkortet og jeg har et 400W PSU så det burde jo holde.

EDIT: I FlashFXP (FTP Program) så blir alle ikonene øverst bare helt hvite. Uansett hva som skjer... Noen som har noen tips ang. dette problemet? Begynner virkelig å irritere meg....

EDIT2: Den blinker hver gang jeg bytter fane i Opera. Utrolig frustrerende. Virker som at skjermkortet ikke klarer å oppdatere bildet og derfor sender null signaler før den så kommer igjen :thumbdown:

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bumper litt jeg da.

Ingen som har noen forslag på denne? Har sliti nå i 3 dager for å prøve å finne ut hva som er feil. Kan ramse opp noen av tingene jeg har prøvd ut:

1. Prøvd å ta ut lydkortet

2. Prøvd å underklokke grafikkortet og systemet (i tilfelle noe ble for varmt)

3. Prøvd å kjøre på 4x mode og PCI mode på skjermkortet

4. Prøvd reinnstall av windows (samme feilen)

5. Prøvd skjermen min på den bærbare (skjermen funket helt fint der)

6. Prøvd diverse drivere, eldre nvidia og Omega drivere (samme feil)

Jeg går snart tom for ideer... noen som har noen forslag? :no:

Lenke til kommentar
vel du har jo igjen å teste det viktigste, prøv med et annet skjermkort og test skjermkortet i annen maskin

Er det jeg har hatt lyst til hele tiden :( Men har ingen andre i nærheten med maskin. Har flytta langt ifra der jeg kjenner folk og jeg har heller ikkeno ekstra skjermkort å få testa... :( Har tatt ut kortet for å se på det, strømkontakten satt skikkelig og ikke mye støv i vifta. Kjente også på kortet mens det gikk og var ikke spesielt varmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...