nrams Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Noen som har forslag til hvordan jeg kan få laget en import prosedyre foruten TransferSpreadsheet. Evt denne uten å 'recreate' tabellen. Ønsker å sette data fra excel arket inn i et view.. (VB6.0) Det er faste kolonnenavn i Excel arket som skal inn på faste plasser i tabellen, så det burde jo ikke være største problemet.. ? Endret 11. oktober 2005 av nrams Lenke til kommentar
Potentilla Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Ser du ikkje har fått svar på spørsmålet ditt. Eg synes det er litt uklart kva som er problemstillinga. Skal du visa (og redigera) data i eit excel rekneark ved hjelp av VB, eller skal du importera data til ein Accesstabell? Skal du eventuelt importera data frå fleire ulike excelfiler til same accesstabell? Er oppgåva slik at du må bruka VB, eller har til tilgang på Access slik at oppgåva kan utførast ved hjelp av Access? Når problemstillinga er litt meir konkretisert, skulle ikkje løysinga vera noko problem. Lenke til kommentar
nrams Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Ser du ikkje har fått svar på spørsmålet ditt. Eg synes det er litt uklart kva som er problemstillinga. Skal du visa (og redigera) data i eit excel rekneark ved hjelp av VB, eller skal du importera data til ein Accesstabell? Skal du eventuelt importera data frå fleire ulike excelfiler til same accesstabell? Er oppgåva slik at du må bruka VB, eller har til tilgang på Access slik at oppgåva kan utførast ved hjelp av Access? Når problemstillinga er litt meir konkretisert, skulle ikkje løysinga vera noko problem. 5031613[/snapback] Jeg har kun tilgang til et view.. Skal importere data fra Excel fil inn i dette viewet. Excel filen har lik oppbygging hele veien. (Data i riktige kolonner etc) Dette er en access applikasjon så det må gjøres i VBA. Utifra hva jeg har forstått recreater TransferDataSheet funksjonen tabellen? Får hvertfall ikke til å sette rader rett inn i viewet med denne funksjonen. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hva er "et view"? En tabell? Det burde uansett ikke være et problem å importere direkte i Access. Det har jeg gjort mange ganger. Ellers er det jo relativt enkelt å lese inn hver celle i hver rad i Excel, legge denne raden (hver celle) inn i tabellen som du kobler deg til (med Microsoft Jet). Som poengtert av Potentilla: Hva er egentlig problemet og hvilke begrensninger har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå