Misantropen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Har en Lian-Li 6070A kasse som jeg trives med. Har moddet litt her og der (byttet vifter o.l.), men det største problemet nå for å kunne oppnå en støyfri tilværelse, er demping av vibrasjonsstøy fra harddiskene mine, som sitter i en drevramme foran nede i kabinettet. (3x250GB) Har en 74GB raptor som sitter i demperamme allerede. Problemet er at jeg ikke har nok 5.25" plasser til og kunne sette alle diskene i hver sin demperamme. Bilder: Selve Hdd-rammen Monterings rammen under. Som dere kan se ut fra bildene er alt sammen metall skrudd sammen med metall naglet rett i bunnen på kabinettet, og det sier seg selv at støyen forplanter seg lett fra diskene og rundt i hele kabinettet. Legg også merke til at klaringen mellom HDD-rammen og floppy rammen over ikke er mange mm, så det og legge gummiforinger under som hever HDD-rammen for mye ikke vil løse problemet. Noen som har noen kjempegode tips? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Legge no mjukt i mellom Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Har en Lian-Li 6070A kasse som jeg trives med. Har moddet litt her og der (byttet vifter o.l.), men det største problemet nå for å kunne oppnå en støyfri tilværelse, er demping av vibrasjonsstøy fra harddiskene mine, som sitter i en drevramme foran nede i kabinettet. (3x250GB) Har en 74GB raptor som sitter i demperamme allerede. Problemet er at jeg ikke har nok 5.25" plasser til og kunne sette alle diskene i hver sin demperamme. Bilder: Selve Hdd-rammen Monterings rammen under. Som dere kan se ut fra bildene er alt sammen metall skrudd sammen med metall naglet rett i bunnen på kabinettet, og det sier seg selv at støyen forplanter seg lett fra diskene og rundt i hele kabinettet. Legg også merke til at klaringen mellom HDD-rammen og floppy rammen over ikke er mange mm, så det og legge gummiforinger under som hever HDD-rammen for mye ikke vil løse problemet. Noen som har noen kjempegode tips? 4981923[/snapback] den eneste løsningen jeg kan se på dette er å kutte ut hele floppy rammen, eller korte den ned litt, slik at du får hevet hd basen, til min løsning så trenger du ca. 5 - 10 mm. da får du plass til gummi foringer i bunn av basen hadde holdt med 4. men de kan ikke være for harde, men sånn midt i mellom. Foruten det så er det ikke så veldig mye du kan gjøre pga. floppy rammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå