Gå til innhold

Trenger råd: Hvordan dempe intern HDD-ramme?

Anbefalte innlegg

Har en Lian-Li 6070A kasse som jeg trives med. Har moddet litt her og der (byttet vifter o.l.), men det største problemet nå for å kunne oppnå en støyfri tilværelse, er demping av vibrasjonsstøy fra harddiskene mine, som sitter i en drevramme foran nede i kabinettet. (3x250GB) Har en 74GB raptor som sitter i demperamme allerede. Problemet er at jeg ikke har nok 5.25" plasser til og kunne sette alle diskene i hver sin demperamme.

Bilder:

Selve Hdd-rammen

Monterings rammen under.

Som dere kan se ut fra bildene er alt sammen metall skrudd sammen med metall naglet rett i bunnen på kabinettet, og det sier seg selv at støyen forplanter seg lett fra diskene og rundt i hele kabinettet. Legg også merke til at klaringen mellom HDD-rammen og floppy rammen over ikke er mange mm, så det og legge gummiforinger under som hever HDD-rammen for mye ikke vil løse problemet. :hmm:

Noen som har noen kjempegode tips? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Lian-Li 6070A kasse som jeg trives med. Har moddet litt her og der (byttet vifter o.l.), men det største problemet nå for å kunne oppnå en støyfri tilværelse, er demping av vibrasjonsstøy fra harddiskene mine, som sitter i en drevramme foran nede i kabinettet. (3x250GB) Har en 74GB raptor som sitter i demperamme allerede. Problemet er at jeg ikke har nok 5.25" plasser til og kunne sette alle diskene i hver sin demperamme.

Bilder:

Selve Hdd-rammen

Monterings rammen under.

Som dere kan se ut fra bildene er alt sammen metall skrudd sammen med metall naglet rett i bunnen på kabinettet, og det sier seg selv at støyen forplanter seg lett fra diskene og rundt i hele kabinettet. Legg også merke til at klaringen mellom HDD-rammen og floppy rammen over ikke er mange mm, så det og legge gummiforinger under som hever HDD-rammen for mye ikke vil løse problemet.  :hmm:

Noen som har noen kjempegode tips?  :w00t:

4981923[/snapback]

:hmm: den eneste løsningen jeg kan se på dette er å kutte ut hele floppy rammen, eller korte den ned litt, slik at du får hevet hd basen, til min løsning så trenger du ca. 5 - 10 mm. da får du plass til gummi foringer i bunn av basen hadde holdt med 4. men de kan ikke være for harde, men sånn midt i mellom.

Foruten det så er det ikke så veldig mye du kan gjøre pga. floppy rammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...