Gå til innhold

Får ikke mikrofon til å virke

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig formatert pc'en og etter det fungerte ikke mikrofonen.

Jeg har prøvd alt ifra andre mikrofoner til å instalere ny driver til lydkorte. Ingenting fungerer.

Jeg satt på mikrofon volum på høytalerene så jeg hører echo av meg selv når jeg snakker, så slik fant jeg ut at det ikke er noe galt med mikrofonen. Jeg gikk inn på Kontroll panel -> Lyder og Lydenheter -> Stemme -> test maskinvare... Her skal det blinke grønt vist datamaskinen registrer lyd i mikrofonen. Det gjør det ikke, men selv hører jeg meg selv når jeg snakker i mikrofonen når jeg har skudd opp mikrofon volumet i høytalerene.....

HJELP! Hva kan være feil her? :nei:

Endret av In5ErT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huh?

Så lenge du hører deg selv snakke i høyttalerne, så virker da mikrofonen? :hmm:

Skjønner ikke helt hva problemet ditt er..

Hører meg selv godt, men andre hører meg ikke... Når jeg tar mikrofon test står det at den heller ikke registrer noe igjennom mikrofonen

Lenke til kommentar

Hørtes litt snodig ut det der, men har du forsøkt og stille på volum for både innspilling og avspilling, samt da valgt rett lydenhet. Har hatt liknende problem med feks Skype fordi den velger feil enhet.

Dobbeltsjekk disse tingene i alle fall, på denne menyen som på bildet, og enhetsvalg i det programmet du vil bruke mic.

post-79-1128951407_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hørtes litt snodig ut det der, men har du forsøkt og stille på volum for både innspilling og avspilling, samt da valgt rett lydenhet. Har hatt liknende problem med feks Skype fordi den velger feil enhet.

Dobbeltsjekk disse tingene i alle fall, på denne menyen som på bildet, og enhetsvalg i det programmet du vil bruke mic.

alt av volume på micc er stilt på fullt... men det bilde du har ser litt anderledes ut enn mitt. Slik ser mitt ut

post-79-1128951713_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...