Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen signal til lcd skjermen...Hva er galt?

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem nå. Får ingen signal til skjermen (black screen), har prøvd alle mulige måter... Hovedkortet er ikke helt ny heller, men delene som jeg har satt inn er relativt nytt.

Noen som har opplevd noe lignende? Kanskje noen gode råd :thumbup:

Edit: Prøvd med 9600xt også, men da fikk jeg 3 peep. Fortsatt ingen signall. Det er en compaq pc som naboen har gitt meg. Tenkte jeg skulle fikse den til mamma. Kan hovedkortet være ødelagt?

Ingen som kan hjelpe meg? :innocent:

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det abre er svart skjerm så høres det ikke ut som om det er skjermkortet... HK tror jeg heller ikke det er siden det gir pipetoner når du booter... Funker PSU?

Når jeg tenker etter er det rart at pipingen kom etter du bytte skjermkort.. Prøv med en annen skjerm og se om det står no connection der.. hvis det gjør det så er det skjermkortet eller AGP porten (men det siste høres rart ut)

Lenke til kommentar

Hmmm psu'en funker jo som den skal. Viftene går og harddisken snurrer. Prøv med flere skjermer men fortsatt ikke noe signal. Glemte å si at maskinen lå ute i regnet i over et døgn, hehe. Naboen skulle egentlig kaste den. Men han sa at den funka før han satte den ut.

Lenke til kommentar

Tror fortsatt det er PSU.. Kanskje den biten som gir strøm til HK er defekt. Det har skjedd med meg en gang, men da ville den ikke si pip engang.

Prøvd å slå opp i manualen eller på nettet etter beep error codes og prøvd å finne ut hva de 3 pipene betyr?

Ville tro det er en (eller flere) av tre: HK, CPU og/eller PSU

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Det er cpu'en som er mest verdt av alt. Og hvis det er kun cpu'en som har gått, da gidder jeg ikke å kjøpe nytt hk med apg, hehe. Men jeg får prøve litt mer imorgen, gidder ikke helt å plukke ut psu'en som har jeg i spillmaskinen min akkurat nå. Skal komme med mer tilbakemelding når alt er prøvd ut. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmmm... vet ikke hvor han har kjøpt den heller. Men er hk ødelagt er det vannskade siden det sto ute i regnet. Tror ikke at garantien dekker det. Men jeg har prøvd med en annen psu, men fortsatt ingen liv i pc'en. Vil nesten tippe på at det er hk som er problemet. Får vel prøve å bestille et nytt hk, får håpe at ting ordner seg da...

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så veldig erfaren på dette ommrådet, men en venn av meg fikk heller ikke signal på skjermen. Men han sa det var en "dings" eller noe fra skjermkortet som skulle plugges på hovedkortet i en bitteliten kontakt. Kan dette stemme foresten?

Lenke til kommentar

Det er en liten kontakt som kommer fra psu'en som jeg ikke vet hvor den skal. Det står p9 på kontakten. Kan det være den? Maskinen er av type compaq, og jeg har verken manual eller kunnskap til å finne ut hvor den lille kontakten skal, hehe.

Edit: Og kan ikke se at det er noe plugg som kommer ut av skjermkortet mitt ( 9600xt). Det er heller ingen signal når jeg bruker onboard skjermkortet.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Skjermkortet? Hvilke skjermkort, onbarod eller 9600xt? Jeg er helt sikker på at 9600xt ikke trenger ekstra strøm, men onboard skjermkortet har jeg ikke peiling på. Alle nødvendige kontaktene er koblet til.

Akkurat nå ser jeg etter et nytt m-atx hovedkort, noen som kan anbefalle noe bra?

Lenke til kommentar
Hmmm... vet ikke hvor han har kjøpt den heller. Men er hk ødelagt er det vannskade siden det sto ute i regnet. Tror ikke at garantien dekker det. Men jeg har prøvd med en annen psu, men fortsatt ingen liv i pc'en. Vil nesten tippe på at det er hk som er problemet. Får vel prøve å bestille et nytt hk, får håpe at ting ordner seg da...

Hvis ikke hk stod på eller ble skrud på mens det fortsatt var vått ville je gtrodd det karnkje funka. Høres veldig ut som et ram problem spør du meg! Har hatt samme problem på flere forskjellige pcer og symtomene er at pcen starter, alle neonlys går,vifter hd osv, men alt er svart. Ville prøvd å byttet plass på rammen og prøve dem en etter en! :thumbup:

Det var rammen som var problemet i alle mine tilfeller. Av mange forskjellige årsaker, men alle var forbinnet med rammen!

Trodde det var feil med cpuen i 2 måneder før jeg skjønnte hva som var problemet! :(

Eventuelt prøv med ny ram. Har bygd en pc som stod ute i regnet på en søppeldynge med jor osv ut over seg, og hk funket greit etter det. :)

De tåler ferskvann så lenge de ikke står på (slik at det blir kortsluttning)

Skjermkortet? Hvilke skjermkort, onbarod eller 9600xt? Jeg er helt sikker på at 9600xt ikke trenger ekstra strøm, men onboard skjermkortet har jeg ikke peiling på. Alle nødvendige kontaktene er koblet til.

Akkurat nå ser jeg etter et nytt m-atx hovedkort, noen som kan anbefalle noe bra?

Nei ditt skjermkort har ikke ekstra strømkontakt og det er ikke noen ledninger som skal ifra skjermkort til hk.

Men som sagt er jeg 90% sikker på at det er ram. Kan jo alltid være noe problem med minnebankene på hk,men sjekkk med nye/andre ram brikker eller prøv med en og en (prøv ut en og en ram på slot 1 og så på solt 2 osv...)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...