Naldus Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Har nettopp fått 4 Mbit ned og 2 Mbit opp - linje fra canal digital og når jeg måler hastigheten på surfometeret ser det ut til at det stemmer, men når jeg laster ned bittorrent filer får jeg aldri mer enn ca. 110-120 KB/s. Har sjekket, og det er ingen innstillinger i programmet jeg bruker som begrenser hastigheten... Hva annet kan det være? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Har nettopp fått 4 Mbit ned og 2 Mbit opp - linje fra canal digital og når jeg måler hastigheten på surfometeret ser det ut til at det stemmer, men når jeg laster ned bittorrent filer får jeg aldri mer enn ca. 110-120 KB/s. Har sjekket, og det er ingen innstillinger i programmet jeg bruker som begrenser hastigheten... Hva annet kan det være? er sjelden man får bruket hele hastigheten når man laster ned fra et sted. jeg bruker mye dc++ men får aldri 512 kb/sec som jeg skal ha. men jeg laster ned flere filer fra flere personer samtidig da. samma er det nok med torrent, der du laster ned fra har ikker kapasitet til å sende så fort. er ikke noe galt med linja di eller noe. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 har du sjekket med ftp mot ftp://uio.no , der har de nok bandbredde for å teste for deg, eventuelt tp test tptest Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det var rart, når jeg lsater ned fra f.eks. Catch-Gamer, har jeg alltid godt over 600kb/s. Har da også fra Canal Digital, men 5000/2000 istedenfor. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det er enten fordi de du laster ned av er for trege, eller så laster du opp samtidig (slik torrent-systemet er ment å fungere). Opplasting kapper mye av nedlastingshastigheten. Dette gjelder særlig kabel- og ADSL-internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå