Furyfax Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Nå er eg gått lei av å vente på DFI FREEZER blokk til DFI NF4 LP HK'et, så eg bestilte meg denna blokka her. Noen andre som kan poste temperatur på HK med slik blokk, regner med det er andre som har prøvd denne blokka på dette HK'et ! Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Har du link eller info ang. denne "DFI FREEZER"? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Har du link eller info ang. denne "DFI FREEZER"? Har du hør tom G-O-O-G-L-E ? Link siden du er så forbanna lat. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Off-T: Google, nei, ikke hørt om. Noe nytt det kanskje? Litt sinna i dag? Uansett, du sa du "er gått lei av å vente", når var denne ventet på det norske markedet? Får jeg lov til å spørre om det eller skal du slenge en google kommentar til i "trynet" på meg? Faktisk. Glem det. On-T: Resultatet fra techpowerup var forøvrig ikke så verst. Men da blir spørsmålet, er det verdt å vente på denne hvis det ikke er satt noe fast dato enda? Og en ting til, linken fra deg ovenfor er til vga, brukte du den til n/b? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 "Behave", Furyfax! Du behøver ikke å svare på den måten, alle kan jo ikke vite alt! Kanskje du skulle titte innom retningslinjene for forumet, spesielt der det står noe om å holde en høflig tone....... Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Litt sinna i dag? Var kanskje det, men nå er det over! Beklager utbruddet! Var kanskje i desperasjon etter vannblokk til mitt kjære HK! Microplex sa for en 2mnds tid siden gjennom mail at de skulle ta denne inn i nærmeste framtid. I tillegg påsto både komplett og netshop at de skulle ta inn denne blokken, dette var på et tidlig tidspunkt, kanskje bare noen uker etter lansering av DFI NF4 LP. Så eg trodde kanskje den skulle komme snart! DFI FREEZER er en bra vannblokk! Så hadde vært topp om noen webshopper kunne tatt den inn! Endret 10. oktober 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
Mr. Nibble Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Tror ikke det er så mange som kjører med den blokka, men det gjør jeg Har romtemperatur på 22 grader nå og da ligger chipset på 32 grader. Har også samme blokk på et x800 xl grafikkort og der er temperaturen 34 grader. Dette er under vanlig surfing i windows. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Ok. Takker for svar! Eg har TT BW kittet: Nå har eg kobla det slik: Pumpe->Rad->CPU->Pumpe..osv.. Kordan skal eg koble det opp nå med denne blokka i tillegg, regner med denne crappy pumpe klarer å pumpe vannet gjennom? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Tenkte det slik: Pumpe->Rad->CPU->Chipsett->pumpe... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Legg chipsetblokka etter CPU-blokka ja, det er det beste ideelt sett. Lenke til kommentar
Mr. Nibble Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Bruker du original Bigwater pumpa? Det gjorde jeg også...i en uke. Pumpa fant ut at det var lurt å legge ned arbeidet mens jeg var på jobb. Kom da hjem til en GPU temperatur på 86 grader og chipset på 54. Kjørte da et Bigwater sett på CPU og et annet Bigwater sett på GPU/chipset. Bruker nå en Eheim 600 compact pumpe. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Mr.Nibble, siden denne blokka ikkje er lagd for dette HK'et, hva slag modifikasjoner må eg gjør? Hadde satt pris på om du kunne forklart litt hva du gjorde, om du gidder! Lenke til kommentar
Mr. Nibble Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Du trenger vel egentlig ikke å gjøre noen spesielle modifikasjoner. Den passer bare en vei. Silikon slangen som følger med sitter som et skudd, men den er desverre ganske kort. Hvis du må bruke Bigwater slangene så sitter disse litt løst på denne blokka. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Har kun de slangene som fulgte med TT BW settet, de slangene fra den nye blokka trenger ikkje å være så lange siden vannkjølingen er inni kabinettet (CM STACKER). Ville disse slange som følger med passe slik at eg kan koble den silikon slangen som følger med fra CPU blokk og fra chipsett til pumpe? Lenke til kommentar
Mr. Nibble Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Du kan fint bruke slangen som følger med. Den skal være 36 cm lang ifølge Thermaltake. http://www.thermaltake.com/watercooling/a1983.htm Lenke til kommentar
Peter Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4993813 Her klarte jeg å vannkjøle mitt DFI hovedkort med versjon 2 av Mr. Nibbles blokk Lenke til kommentar
Mr. Nibble Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hvordan i huleste klarte du det. Blokka er jo 4,1 cm høy. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Støtte på litt monterings problemer, har for lite slange, tenkte eg sko bestilla mer slange fra PSDATA. Slangen som fulgte med BW kittet tør eg ikkje bruke den er ganske løs! Så hvilken av disse er samme størrelse som den som fulgte med blokken? Alt nr 1 Alt nr 2 Hvis eg bestille hjem på kvelden kommer det til imorgen kveld? Hvis eg ikkje e hjemma så blir vell pakken levert til nærmeste postkontor? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hvordan i huleste klarte du det. Blokka er jo 4,1 cm høy. 4994813[/snapback] Se på blokken, er den 4.1 cm høy, så er jeg dronningen av England. Ja, de opplyser om 41 mm, men det er med nipler. Derfor tok jeg en råsjangs og håpet at blokken i seg selv ikke skulle være for høy. Ved å file ned noen "sperrer" for den firkantbrakketten, så fikk jeg akkurat plass ved å legge blokken samme vei som du la din. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Er det trygt å bruke TT BW kitet slangen på den ene og ha 2 klips som strammer, den kan fremdeles dras av me litt anstrengelse. Sjøl tror eg at noe vann kan legge ut ved enden av slangen helt innerst, men er det noen som bruker TT BW slangen med sånne klips som feste på denne blokken, og fungerer det ?? *desperat* Kan ikkje være uten "spille pc'en" min i helga! Andre kreative forslag mottas med stor takknemlighet! Men kan noen svare meg på mitt forrige innlegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå