Heineoen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei! Har koblet en krysset tp kabel fra en pc direkte til en annen. Så lurer jeg på hvorfor det er "begrenset eller ingen forbindelse" i følge Windows? Takk! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 brannmur som hindrer flyt kanskje? Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Fordi den ikke får en IP adresse Hvis ene maskinen har en ip adresse fra før, så vil ikke den andre klare å kommunisere, derfor står det "begrenset elle ingen forbindelse". Prøv å sette fast ip adresse på begge maskinene evt, sette automatisk på begge hvis det er windows xp, for den har en egen "tjeneste" som gir maskinen ip adresse Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) brannmur som hindrer flyt kanskje? Kunne kanskje vært det, men det er det ikke i dette tilfelle. Det med ip adresser er satt til automatisk på begge Xp maskinene. Endret 10. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hadde samme problemet Fiksa dette ved å gjøre slik 1. Nettverkstilkoblinger 2. Lokal tilkobling 3. Egenskaper 4. Internettprotokoller 5. Egenskaper 6. Bruk følgende Ip (eller noe) 7. Skriv inn ;192.168.0.1 8. Gjenta det samme med pc nummer 2, men skriv 192.168.0.2 Det funket her;) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Stor takk til HoaXed! Det funket Endret 10. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 ... Var det jeg sa IP problem Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Så lurer jeg på hvorfor det er "begrenset eller ingen forbindelse" i følge Windows? Ingen DHCP-server. Alle windows maskiner vil ved "begrenset eller ingen forbindelse" legge seg i samme subnet, så per def. skulle ikke dette vært nødvendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå