Gå til innhold

XP - To lisens fra samme CD mulig?

imran

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en Window XP CD med lisens. Installert og konfigurert. Nå har jeg et par spørsmål som jeg håper noen vet svaret på.

* Jeg har en Windows XP men to lisenser (fikk en lisens for hjemme PC'en min for 3 år siden, men har ikke brukt den). Kan jeg bruke samme Windows XP CD for å installere XP for to forskjellige PC'er med forskjellige serial number? Har aktivert den nye Windows XP'en jeg kjøpte.

* Hørte rykter om at hvis jeg endrer mer enn tre komponenter i PC'en så slutter XP å fungere. Stemmer det?

Med hilsen,

Imran

Endret av imran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du gjør vesentlige endringer i PC'en, f.eks. bytter HK, må du sannsynligvis aktivere på nytt. Det er uansett ikke noe problem hvis du har 'retail' lisens. Hvis du har OEM, kan det hende at du må ringe til MS for å aktivere. Tror du kan aktivere over nett 2 ganger før du må ringe.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar.

Jeg tenker ikke å nytte HK, men for små endringer så burde det altså ikke være noe problem.

For re-aktiverering, trenger man å oppgi det registrerte navnet og "bedrift"? Eller holder det med serial number?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...