CurSe Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 I windows 2000 så kan man låse maskinen hvis man trykker ctrl+alt+delete og velger "lås datamaskinen", jeg finner ikke noe sånt i XP. Noen som vet hvordan man gjør det? Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Start --> Logg av --> Bytt bruker. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Windowsknappen+L Den viste jeg ikke om, mange takk Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Ikke helt det jeg tenkte på. Jeg vil at Azureus skal kjøre mens maskinen er låst, eller kjører den selv om man har logget av? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 windows+L låser maskinen, den logger deg ikke av Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 I windows 2000 så kan man låse maskinen hvis man trykker ctrl+alt+delete og velger "lås datamaskinen", jeg finner ikke noe sånt i XP. Noen som vet hvordan man gjør det? Jeg har denne tilgjengelig på min engelske utgave med SP2 og alle "updates". CTRL-ALT-DELETE -> Lock Computer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 kommer ann på om du har flere brukerkontoer eller ikke, om du bruker velkomstskjermen og easy user switching Lenke til kommentar
mICr0.v Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Bytt velkomstskjerm. Men da må du slå inn brukernavn selv hver gang du skal logge inn. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Den fra 2000 (ikke fast user switching) og bedre av to årsaker: Du må gjette brukernavn, og du kan logge på som administrator uten å gå i safe mode. Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Bytt velkomstskjerm. Men da må du slå inn brukernavn selv hver gang du skal logge inn. Neida, det trenger du ikke. Du kjører bare control userpasswords2 i kjør vinduet. Trykker enter. Da har du mulighet til å sette den brukeren du vil til å logge seg inn automatisk når du har bytta velkomstskjerm. Dette vil gjøre at du får samme innloggings greiene som du har i Windows 2000. DVS. at du har den klassiske velkomstskjermen og at din bruker logger seg automatisk inni Windows uten at du trenger å skrive inn noe som helst. Lykke til Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det her Fast User Switching . Dere kan få den gamle påloggingsmenyen ved å trykke CTRL-ALT-DELETE x2 i Welcome Screen. Lenke til kommentar
AxMataz Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Windowsknappen+L 4981574[/snapback] Nydelig! Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 windows+L låser maskinen, den logger deg ikke av Her så viser den påloggings-saken, der man skriver bruker og passord, men jeg trenger ikke skrive passordet mitt for å logge på igjen!. Dette er egentlig veldig rart Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Min maskin viser brukernavn uansett. hvordan kan man slå det av? mener da i den klassiske versjonen fra win2k Har XP Pro Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Nå fungerte det å låse den, etter et par rebooter og passorskift fungerte det endelig. Det skal være en måte for å få den til ikke å vise brukernavn, men jeg vet ikke hvordan, men jeg skulle gjerne visst det. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Den fra 2000 (ikke fast user switching) og bedre av to årsaker:Du må gjette brukernavn, og du kan logge på som administrator uten å gå i safe mode. 4988369[/snapback] Hvis man vil ha sikkerhet burde man vel ha godt passord uansett, slik at gjetting av brukernavn er lite nyttig, og hvis jeg husker riktig så får man tilgang til det gamle klassiske påloggingsvinduet hvis man trykker ctrl+alt+del flere ganger i welcome screen. En eller annen snarvei var det i allfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå