Heineoen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Hei! Bruker Symantech 8.2 på serveren. Skal ghoste bærbare maskiner, men hvordan lager jeg en ghost diskett for å boote opp til serveren? Må det være en spesiell diskett for hver maskin? Takk! Endret 10. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Enkleste er å bruke PXE servern som fulgte med Ghost. Eller du kan bruke ghost boot disk creator. Har dine bærebare PXE tror jeg at du kan lage en PXE boot diskett som du bruker på alle maskinene. Men det klart enkleste er jo å installere ghost clienten med virtuell partisjon og la ghost ordne alt. Da slipper du PXE, bootdisker. Ja du slipper å være ved maskinen også. Ghost er et meget bra produkt. Lær deg programmet du har kjøpt og du får en enklere hverdag. Endret 11. oktober 2005 av joachimsandvik Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 PXE` Jeg brukte boot wizard? Er det det samme? Jeg ble spurt om å sette i disk 2, det måtte jeg ikke på 7.5 så da ble det vell feil. Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det er fullt mulig du må benytte 2 disketter for å få opp ghost. Selve ghost applikasjonen er vel rundt 1 mb mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå