Elph Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg fikk etter mye venting endelig min nye Canon EOS 5D fra Japan Photo på fredag, MEN det fulgte ikke med noen bruker manual, den kom senere fikk jeg beskjed om, tipper JP har "snuske-importert" kamera, uten at det forsåvidt er nevnt, og hadde vel heller ikke brydd meg om det siden dette kamera er så vanskelig å få tak i. Jeg har søkt litt rundt, men ikke funnet det selv, så er det noen som vet om link til brukermanualen for EOS 5D på nett noe sted? Ellers er kamera helt nydelig, herlig søker, herlig "feeling" nydelig LCD skjerm, vidvinklene mine blir plutselig skikkelig vide igjen :-) Og bildene blir bra, virker som det er enda mer dybde i dem enn fra 20D eneste minus er at jeg trenger en lengre tele, og det er DYRT :-( Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Gå til denne siden: Link Velg EOS 5D som 'Model', huk av for 'User Manuals & Guides' og trykk 'Next' I pop-up vinduet som dukker opp, finner du brukermanualen som PDF-fil på den første linken; EOS 5D Introduction Manual (PDF, 4.40 MB) Lenke til kommentar
Elph Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Takker så mye!! Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg vil bare benytte anledningen til å gratulere deg med nytt kamera. Et flott kamera du har fått , var inne på fotomessen i Bergen å kikket på det i helgen. Må si at det frister og jeg er litt misunnelig Og hvis du velger å beholde 20D så kan du jo bruke det til telefoto , og 5D til vidvinkel og der du trenger ekstrem detaljer Lykke til i allefall. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei Helge Ja, jeg var inne på tanken om å beholde 20D'n til backup og telefoto, men tror jeg må ha et lengre L objektiv og, det blir neste utfordring, 100-400, 300f4 eller 400 f5,6 eventuelt 70-300 DO IS vi får se nydelig kamera, og en herlig feeling i det, bildene ser bra ut også :-) Skal en uke på jakt på fjellet nå og håper på blinkskudd med både kamera og gevær Lenke til kommentar
olemm Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Straffer seg, vettu Ja, du har fått vidvinkel, ja 70-200en har blitt et normalt portrettobjektiv igjen og tilgangen på faste vidvinkler er igjen eksisterende, men prislappen for å gi deg tilsvarende utsnitt og lysstyrke som 70-200 på 20Den ble brått.... 35 000? Lenke til kommentar
Elph Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 huff, ikke snakk :-) men håper så slippe unna med 10-15.000 da... kanskje en 300 F4 med en 1,4x konverter ved siden av som også kan brukes på 70-200f2,8L Lenke til kommentar
olemm Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Den 300/4en skal være temmelig rå, har vurdert om jeg skal bytte ut 70-200en min med en sånn, siden jeg bruker 70-200en på 200 nesten utelukkende; dessuten har den en del annen attraktiv funksjonalitet, IS, den er lett (1100 eller noe sånt) og så har den bra nærgrense (1,5 m) - tilsvarer 0,29x magnifikasjon eller noe sånt. Tror nok ikke du går feil der. Brukt går disse for litt i underkant av det du får for 20Den din hvis du selger den. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Liker 70-200 f2,8L 'n min godt som portrettobjektiv og jeg, særlig på 70-135mm omtrent, og den vil sikkert få en skikkelig renesanse nå med ff, så den beholder jeg, skal og bli morro å kunne bruke 85mm'ern min mer inne og, men kanskje jeg vil ønske meg en 100mm kanskje en macro fremover til portrett osv på ff, ikke lett dette, mye som en skulle hatt, men kanskje aller helst tid, tid til å bruke utstyret :-( Tror jeg beholder 20D en stund jeg, vet ikke hva man kunne få for ett 1 år gammelt hus idag når de ligger på rundt 11.0000 nye....? Kjekk å ha som backup, eller i situasjoner hvor det er praktisk med både en vidvinkel/normal zoom og en tele tilgjengelig på kort tid Tror 300 f4 L IS står MEGET høyt på lista ja, skal nok ha den når jeg skal til Malorca som fotograf for en sykkelklubb på treningsleir i allefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå