Gunsmoke Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Håper dette er riktig plass for denne posten En av minnebrikkene mine svikta og laget mye krøll , har nå bare 512MB RAM. HK'et mitt er fra begynnelsen av 2002 med DDR minne FSB 266MHz, VIA VT8366A og AMD CPU XP2400+, se specs nederst på innlegget. Så er spørsmålet, blir opplegget mitt mye bedre om jeg oppgradere til socket 939 med en AMD 64 3200+. Med hensyn på filoverføring, windows oppstart og multitasking(fildeling, DVD, DivX codeing, opptak fra TV)? Kan jeg få en antyding på om det vil bli 50% raskere/bedre, 20% eller annet. NB Jeg bruker ikke PC'en til spilling Er mest intresert i om det er blitt my raskere å overføre filer mellom hardisker, nå med SATA. Tror mitt HK yter mellom 40-45 MB/s En eventuell oppgradering vil jeg ha et budkjett på ca 4000,- Endret 10. oktober 2005 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Håper dette er riktig plass for denne posten En av minnebrikkene mine svikta og laget mye krøll , har nå bare 512MB RAM. HK'et mitt er fra begynnelsen av 2002 med DDR minne FSB 266MHz, VIA VT8366A og AMD CPU XP2400+, se specs nederst på innlegget. Så er spørsmålet, blir opplegget mitt mye bedre om jeg oppgradere til socket 939 med en AMD 64 3200+. Med hensyn på filoverføring, windows oppstart og multitasking(fildeling, DVD, DivX codeing, opptak fra TV)? Kan jeg få en antyding på om det vil bli 50% raskere/bedre, 20% eller annet. NB Jeg bruker ikke PC'en til spilling Er mest intresert i om det er blitt my raskere å overføre filer mellom hardisker, nå med SATA. Tror mitt HK yter mellom 40-45 MB/s En eventuell oppgradering vil jeg ha et budkjett på ca 4000,- Noen som vil kommentere, kjør på Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg tror ikke du vil merke ekstremt stor forskjell. Men selvfølgelig vil oppstart av windows, divx koding ol. gå litt fortere. Det er heller ikke noen merkbar ytelses forskjell fra IDE harddisk til SATA. Men hvis du ikke bruker PCen til spilling så anbefaler jeg Intel Prosessor. Etter min mening er Pentium raskere til multitasking, encoding ol. Prisforskjellen er heller ikke veldig stor. Hadde jeg vært deg ville jeg kun ha kjøpt ny ram og ventet en stund til før jeg oppgraderte, men det er jo gøy med ny PC da... Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg tror ikke du vil merke ekstremt stor forskjell. Men selvfølgelig vil oppstart av windows, divx koding ol. gå litt fortere. Det er heller ikke noen merkbar ytelses forskjell fra IDE harddisk til SATA. Men hvis du ikke bruker PCen til spilling så anbefaler jeg Intel Prosessor. Etter min mening er Pentium raskere til multitasking, encoding ol. Prisforskjellen er heller ikke veldig stor. Hadde jeg vært deg ville jeg kun ha kjøpt ny ram og ventet en stund til før jeg oppgraderte, men det er jo gøy med ny PC da... 4994891[/snapback] Takker for svar Beholder mitt MSI HK en tid til da..... Tror jeg holder meg til AMD Kan vel kansje kjøpe 2x 1024 RAM som er matchet, og bruke dem senere i et nytt system som kjører doble minne kanaler? Vet ikke helt om HK støtter så mye RAM har vært raporter om problemer på MSI forum Eller ta en 1x1024 RAM brikke i tillegg til min 512 stick, kansje det greieste valget, slipper å spå fremtidig system.... Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Bekl dobbel post Endret 13. oktober 2005 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 siden du ikke spiller så vil det nok funke greit med å bare kjøpe ny ram. siden du har et såpass stramt budsjett, så er en amd X2 cpu utelukket, og du vil ikke tjene noe spesielt på å oppgradere før du kan kjøpe en sånn. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 siden du ikke spiller så vil det nok funke greit med å bare kjøpe ny ram. siden du har et såpass stramt budsjett, så er en amd X2 cpu utelukket, og du vil ikke tjene noe spesielt på å oppgradere før du kan kjøpe en sånn. 5000204[/snapback] Da går jeg for mer RAM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå