vinduspusser Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei har mye "dritt" på pc'en min nå så tenkte jeg skulle formatere den. Jeg vill veldig gjærne beholde windows så går det ann og trykke på formaterings ikonet når jeg høyere klikker på c:/ disken? (har bare en harddisk.) Også en grunn til at jeg vil formatere pc'en er pga jeg tror jeg har ett stort virus på datan. tar ofte og kjører antivirus på pc'en men går ikke bort. noen som har en løsning? Takk 4 all hjelp Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Skal du formatere mister du windows...alt annet oxo for den saks skyld. Men du kan eventuelt skaffe deg partion magic og dele opp hardisken i flere deler og formatere hver enkelt del. Men om du har trøbbel med spyware og annet tull, så anbefaler jeg deg å formatere alt og starte på nytt. Lenke til kommentar
vinduspusser Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Hvordan får jeg instalert windows på nytt da? er ikke så god i dette jeg er det bare å sette inn cd'en så går det mest av seg selv? Må du kjøpe ny windows? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Du setter i Windows CD-platen, restarter maskinen og passer på at cd-rommen er satt som 1st. boot device i BIOS, så restarter du maskinen. Da skal det gå ganske glatt, er endel valg du må foreta, men det er ekstremt vanskelig. Kanskje noen gidder å skrive hva alle stegene er, jeg er på skolen så no time for that. ALT forsvinner på hardisken / partisjonen når du kjører dette, så ta backup av alt du trenger! Lenke til kommentar
b21a Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Så lenge du har en gyldig lisens og plate skal det bare være å sette inn plata. Kommer litt ann på hvilken windows versjon du kjører. Win 95/98 krever en Bootbar Floppydisk. Sett inn disketten og la den laste drivere og sånt, når den er ferdig skriver du "format c:" (uten"") etter at formateringen er ferdig MÅ du boote på nytt. Velg å starte pc med CD-rom sett inn plata og finn rett stasjonsbokstav for cdromen (KAN være noe annet enn d:) skriv "cd x:" (x=cdrom stasjonsbokstav) og skriv install (eller setup, husker ikke i farta) trykk enter, og du skal få opp installeringsprogrammet. MIN! Win 2000 krever fire (har ikke bootbar cd ) Win XP setter du bare inn xp cden og følger instruksjonene på skjermen. Endret 11. oktober 2005 av b21a Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 F.o.m. Windows 98SE kan man starte installasjonen fra CD. Man må bare passe på at BIOS er satt til å starte fra CD/DVD-leser først. Du vil da se at det står "Trykk en tast for å starte inst...." Herfra er det som regel bare å følge instruksjonene på skjermen... Ønsker du en detaljert guide: Windows XP Installation Super Guide: Windows XP Clean Install (Interactive Setup) Lykke til! Lenke til kommentar
vinduspusser Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 OK er ikke noe måte å få få pc tilbakesånn som den var når jeg kjøpte den da? Jeg har foresten XP home.men takk like vell for all hjelp :!: Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har sånn CD'er fra feks HP og Dell som kjører maskina tilbake, til ny, men det er vel ca samme som format. Kan og gå tilbake til et punkt, hvis du har satt det. Husker ikke hva det heter, men man skrur maskina tilbake til et visst punkt. Lenke til kommentar
vinduspusser Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Du mener systemgjennopprettning. skal se omjeg kan finne noen sånne cd'er Lenke til kommentar
vinduspusser Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Skal sende Pc'en inn på sevice i dag så da formaterer de den for meg håper jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå