Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av printer i nettverk

Anbefalte innlegg

Hei.

På jobb har vi en Samsung Fargelaser som er tilkoblet den ene pcen vi har. Denne maskinen kjører win2k. På den maskinen den er tilkoblet er den delt slik at alle de andre maskinene i nettverket skal kunne bruke denne. Det som er problemet er bare det at når jeg skal installere skriveren som en nettverksskriver på de andre maskinene får jeg bare beskjed om at det ikke går ann å installere printeren. Før hadde vi en vanlig laserskriver som var tilkoblet en annen maskin, og denne skriveren var delt og fungerte over alt i nettverket. Derfor lurer jeg på om det er noen her som h ar peiling på hva som kan være galt? evt. hva jeg må gjøre for å få printeren til å fungere som en nettverksprinter?

Håper noen her han hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken modell er det? Det kan hende printeren er nettverks kapabel og du slipper å ha den koblet til den en PC'en i det hele tatt og koble den direkte til nettverket.

Hvis det ikke er tilfellet, har du installert driverne på PC'en den er koblet til og satt det slik at den kan deles med nettverket? Det blir ikke gjort automatisk, du må selv muliggjøre deling av printeren.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...