Gaardon Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 hjelp jeg får ikke til å installere windows xp på min s-ata disk. Det er en Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA også har jeg en asus P5AD2 Premium Hovedkort. jeg har lest s-ata guiden uten å bli noe klokere er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Hva er egentlig problemet? Er det feks at windows-installasjonen ikke finner disken? Dersom disken er koplet til en raid-kontroller (feks silicon image), så trenger windows installasjonen driveren for dette for å kunne finne disken. Trur det var F6 du skal trykke helt i starten av installasjonen. (mulig jeg husker feil) Du vil da etterhvert få beskjed om å putte inn disken med driveren. Sett inn denne, la installasjonen gjøre sitt. Disken skal da komme opp som normalt. Endret 10. oktober 2005 av hakrist Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei! Kobler du til ITE kontrolleren trengs ingen drivere. Dersom du har koblet disken til Silicon Image kontrolleren trenger du drivere. Silicon Image kontrolleren er den som står helt ut mot kanten (4 røde S-ATA porter ved siden av hverandre). Anbefaler at du heller bruker ITE kontrolleren dersom du ikke skal kjøre Raid0+1 eller Software Raid5 (anbefales ikke da Silicon Image driveren og tilhørende Java GUI er søppel). Da anbefaler jeg heller og modde Windows XP, slik at du kan kjøre RAID5 der. Jeg har samme hovedkort, og skal bytte fra Silicon Image driver til Windows XP driver, da Silicon Image driveren ikke klarer å rebuilde RAIDet. Har sendt mail til Asus Support ang. dette for over 1 uke siden, enda ikke hørt noe... Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Takker har fått det til å funke nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå