Gå til innhold

koble sammen psuer, dual psu...

Anbefalte innlegg

har funnet en gammel AT psu og har i tilleg en ATX psu, har tenkt å bruke at strømforsyningen til å gi strøm til dvd rommen og brenneren, noen som vet hvor mye strøm disse trekker forresten??? grunne ntil d er at jeg skal skaffe meg en radeon 9700 og den trekkermye strøm(50w), har kun en 250w psu nå og frykter at d blir litt lite.

vil dvd og cdrwen ta skade av å få strøm av ATen med tanke på at jeg ikke kommer til å bruke av og på knappen på ATen????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte faktisk på det samme, men har bestemt meg for at det er veldig tåpelig å holde på med slike prosjekter hvis man har råd til ny og større psu.

Komplett.no har fått inn en ny og rimelig serie med strømforskyninger i sommer, og hvis kvaliteten på disse viser seg å være bra nok går jeg heller for noe slik. Ta gjerne en titt her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

Men hvis du fortsatt akter å bruke AT-psu`en, må du nok belage deg på å bruke knappen hvis du ikke skal ha komponentene du nevner til å stå på hele tiden uavhengig om PC`en er avslått. Hvis du da ikke kjøper deg et billig 12v rele på en bensinstasjon og switcher spenningen mellom AT og komponenter med styrestrøm fra ATX`ens 12volt. Eller et dyrere rele for 230volt hvor du bruker samme styrestrøm, men switcher 230v til AT`en. Siste er nok det beste i og med at psu`en da slås av, men det forutsetter at du vet hva du gjør i og med at du må forandre 230v opplegget inni PSU`en og legge den innom releet.

Selv benytter jeg en "flerdobbel" kontakt med bryter til å plugge inn alle 230v kablene til PC m/utstyr, slik at jeg kutter all spenning når sakene ikke er i bruk. Slik sett kunne dette fungert greit uten modifikasjoner hos meg, men jeg akter som nevnt ikke å gjennomføre det. Går heller for ny psu når behovet melder seg.

Når det er sagt, vil du ikke tro alt jeg kjører problemfritt på en gammel aOpen 235w ATX... :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...