Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp jeg... (Nybegynner)

Incornata

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er HELT fersk når det gjelder alt som har med forbedring av ytelse...

Jeg har ikke spesielt greie på hardware, men i det siste har jeg begynt å interessere meg litt for det. Så jeg tenkte jeg skulle prøve å få noen tips her på dette forumet, og forhåpentligvis kan noen svare på mine (dumme) spørsmål...

Jeg har en C1110 1,3GHz fr FS. Ingen kraftkar for å si det mildt. Det er ikke min nettside, men spesifikasjonene stemmer. Jeg har ikke rørt på noen ting siden jeg fikk den for 2 år siden. Jeg har ikke noe behov for å kjøpe en ny laptop. Jeg klarer meg med den jeg har, men jeg er veldig interesert i hvilke muligheter maskinen min har.

1. I morgen skal jeg ut og kjøpe en ekstra minnebrikke. 256MB DDR SDRAM PC2100 (266MHz) er det jeg har nå. Hva slags brikke kan jeg kjøpe? Jeg vet at om jeg har to, så brukes den dårligstet MHz. Men burde jeg satse på en DDR2 brikke, f.eks PC4300, med tanke på senere oppgraderinger av den andre brikken? vil min C1110 kunne kjøre med 2x PC4300, eller er ikke denne kompatibel med C1110?

2. Er det mulig å bytte grafikkort? Grafikkytelsene mine er ikke særlig store, for å si det mildt...

3. BIOS/Software... Hva kan jeg gjøre her for å få bedre ytelse ut av min PC? Noen gode tips?

4. CPU... Kan jeg oppgradere/overklokke denne? Vil PIN-MOD være mulig som med DELL's 9300 1,6 --> 2,13 ?

Tar imot alle tips og råd... Vet at jeg ikke er noen kløpper på dette, men en gang må man jo starte... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor jeg kan få tak i minnebrikker i Oslo? jeg har så lyst til å kjøpe en i dag, istedenfor via nettet...

Denne Vet jeg at fungerer.

Produktbeskrivelse:

Crucial minne - 512 MB - SO DIMM 200-pin - DDR

Lagringskapasitet 512 MB

Teknologi DDR SDRAM

Produktformfaktor SO DIMM 200-pin

Minnehastighet 333 MHz ( PC2700 )

CAS Latency CL2.5

Egenskaper Ikke-bufret

Spenningsforsyning 2.5 V

Jeg er ute etter en 512 brikke. CL2.5 står de også på min orginale brikke fra samsung. Har dette noe å si på om det er kompatibelt? Har 2.5 V noe å si?

Hva med denne? Ville denne fungert?

TwinMOS minne - 512 MB - SO DIMM 200-pin - DDR II

Lagringskapasitet 512 MB

Teknologi DDR II SDRAM

Produktformfaktor SO DIMM 200-pin

Minnehastighet 533 MHz ( PC2-4300 )

CAS Latency CL4

Spenningsforsyning 1.8 V

Lenke til kommentar

2. Er det mulig å bytte grafikkort? Grafikkytelsene mine er ikke særlig store, for å si det mildt?

Nei det er ikke mulig å bytte grafikkkort!!

3. BIOS/Software... Hva kan jeg gjøre her for å få bedre ytelse ut av min PC? Noen gode tips?

Du kan sikker oppgradere bios, men du vil ikke få noe bedre ytelse, men en mer stabil maskin kanskje.. Er maskinen stabil, så hadde jeg ikke giddet å bry med om dette!!

CPU... Kan jeg oppgradere/overklokke denne? Vil PIN-MOD være mulig som med DELL's 9300 1,6 --> 2,13 ?

Nei dette er ikke mulig!!

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...