Gå til innhold

Nybegynner trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er HELT fersk når det gjelder alt som har med forbedring av ytelse...

Jeg har ikke spesielt greie på hardware, men i det siste har jeg begynt å interessere meg litt for det. Så jeg tenkte jeg skulle prøve å få noen tips her på dette forumet, og forhåpentligvis kan noen svare på mine (dumme) spørsmål...

Jeg har en C1110 1,3GHz fr FS. Ingen kraftkar for å si det mildt. Det er ikke min nettside, men spesifikasjonene stemmer. Jeg har ikke rørt på noen ting siden jeg fikk den for 2 år siden. Jeg har ikke noe behov for å kjøpe en ny laptop. Jeg klarer meg med den jeg har, men jeg er veldig interesert i hvilke muligheter maskinen min har.

1. I morgen skal jeg ut og kjøpe en ekstra minnebrikke. 256MB DDR SDRAM PC2100 (266MHz) er det jeg har nå. Hva slags brikke kan jeg kjøpe? Jeg vet at om jeg har to, så brukes den dårligstet MHz. Men burde jeg satse på en DDR2 brikke, f.eks PC4300, med tanke på senere oppgraderinger av den andre brikken? vil min C1110 kunne kjøre med 2x PC4300, eller er ikke denne kompatibel med C1110?

2. Er det mulig å bytte grafikkort? Grafikkytelsene mine er ikke særlig store, for å si det mildt...

3. BIOS/Software... Hva kan jeg gjøre her for å få bedre ytelse ut av min PC? Noen gode tips?

4. CPU... Kan jeg oppgradere/overklokke denne? Vil PIN-MOD være mulig som med DELL's 9300 1,6 --> 2,13 ?

Tar imot alle tips og råd... Vet at jeg ikke er noen kløpper på dette, men en gang må man jo starte... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, bare for å si det først så har jeg lite og ingen peiling på modifisering av bærbare...

Men jeg har iallefall svar på noen av spørsmåla dine..

1. Nei ddr2 minne støttes ikke av brikkesettet til HKet dit..

2. Nei, ikke på en så gammel maskin.På nyere maskiner så har noen få mulighet til dette..

4. Ja du vil kunne oppgradere cpu med hvilkensomhelst 479m cpu så lenge microkoden i BIOS er oppdatert, pinmod vil ikke virke siden brikkesett ikke støtter 533fsb..

Også litt ren gjettning fra min side: jeg tror kansje clockgen kan brukes til justere hastigheten til systembussen/cpu/minne...

Vel det var det jeg kunne bidra med :thumbup: happy clocking..

Lenke til kommentar

Det er få ting du kan modifisere på en bærbar datamaskin. Tro det eneste du kan gjøre er å Sette inn mer RAM og Flere Harddisker. Men du kan helt sikkert overklokke det, men selvfølgelig ytelsen på en børbar data er mye lavere en på en stasjonær en og de fleste delene er jo "bærbardatamaskin" tilpasset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...